۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۴۸۴۵۰
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

کم‌تحرکی بانوان در دوران کرونا/ سلامت خانواده‌ها در سایه تحرک کم به بحران کشیده است

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: امروز بزرگ‌ترین چالش در مواجهه با کرونا و حتی پس از پایان این دوران سخت، کم‌تحرکی و آسیب جدی این مشکل بر روح و روان بانوان است که بزرگ‌ترین تهدید برای سلامت خانواده‌ها به شمار می‌رود.
کم‌تحرکی بانوان در دوران کرونا/ سلامت خانواده‌ها در سایه تحرک کم به بحران کشیده است
سوسن تمدن معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: عدم تحرک سبب بروز بیماری‌های همچون چاقی، دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی و .. در بدن می‌شود که سبب بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیری در افراد به‌ویژه قشر بانوان خواهد شد.

وی با اشاره به آثار مخرب تعطیلی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی در جامعه افزود: تأثیر فعالیت‌های ورزشی منظم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش مؤثری بر تقویت سیستم ایمنی بدن به‌خصوص سیستم قلبی تنفسی دارد و حتی می‌تواند تحمل و جبران عوارض ناشی از این بیماری را ساده‌تر کند.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پرداختن به تمرینات ورزشی می‌تواند افسردگی و اضطراب را کاهش و با ایجاد احساس خوشحالی و شادابی را در بانوان، نشاط را به خانواده‌های ایرانی بازگرداند و حتی در یک بازه زمانی موجب ترمیم و بازسازی آسیب‌های وارده به مبتلایان کرونا شود.

تمدن یادآور شد: سیستم ورزش همواره در کنار متولیان سلامت می‌تواند موجب ارتقا نشاط اجتماعی و توسعه سلامت  عمومی شود اما متأسفانه سیاست‌های ستاد ملی کرونا در طی 18 ماه گذشته مبتنی بر محدودیت فعالیت‌های ورزشی بوده درحالی‌که اشتغال باشگاه‌داران و مربیان به‌ویژه بانوان دچار ورشکستگی شده است، ضروری است با یک برنامه‌ریزی علمی و مطلوب جلوی تعطیلی ادامه‌دار اماکن و فعالیت‌های ورزشی گرفته شود.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۴۹:۴۵

31 Aug 2021