۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۴۸۴۳۸

تاکنون مورد مشکوک از سویه های جدید کرونا در استان چهارمحال و بختیاری یافت نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به علایم بیماری کرونا، سویه غالب در استان همچنان نوع دلتا (هندی) است و مورد مشکوکی از نوع جدید این ویروس در استان گزارش نشده است.
تاکنون مورد مشکوک از سویه های جدید کرونا در استان چهارمحال و بختیاری یافت نشده است
به گزارش جهانبین نیوز ؛ دکتر مجید شیرانی افزود: کماکان این استان در قله و پیک شیوع بیماری کرونا قرار دارد و هنوز علایم محسوسی از کاهش موارد ابتلا مشاهده نمی شود.

وی با بیان اینکه هنوز حجم مراجعات سرپایی و موارد بستری در مراکز درمانی زیاد است، ابراز امیدواری کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی هرچه زودتر وارد شیب نزولی شیوع بیماری کرونا شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری در هفتمین روز از شهریور ماه سال 1400 اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 1242 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 267 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

وی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 267 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 74 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

شیرانی گفت: هم اکنون 655 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 545 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

وی با ابراز تاسف از اینکه، طی 24 ساعت گذشته 5 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شده است، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 1387 نفر اعلام نمود.

 شیرانی گفت: هم اکنون 76 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۱۸:۱۵

30 Aug 2021