۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۴۸۴۳۲
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

تداوم اجرای عملیات تکمیل جاده شهرکرد به شلمزار/ تصادف و حجم بالای تردد در جاده مرگ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر پیمانکار در سراسر مسیر در حال کار است، بخشی از جاده آسفالت شده و بخش دیگر در حال زیرسازی است.
تداوم اجرای عملیات تکمیل جاده شهرکرد به شلمزار/ تصادف و حجم بالای تردد در جاده مرگ
حسین علی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در زمان احداث مسکن مهر در محدوده شهرکرد زمین وجود نداشت به همن دلیل مسکن مهر این شهر در منطقه‌ای که فاقد زیرساخت‌های شهری بود احداث شد.

وی افزود: بعضا گفته می‌شود مسکن مهر خوب نبود که این گفته منصفانه نیست، این طرح در زمان خود بسیار خوب بود هرچند نواقصی دارد، اگر مسکن مهر اجرایی نشده بود قیمت زمین و مسکن از همان زمان رشد پیدا می‌کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ساخت واحدهای مسکونی و آماده‌سازی سایت‌های مسکن مهر به برخی شرکت‌ها سپرده شد که بعضا واد شرایط نبودند.

مقصودی با اشاره به اینکه در همه ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها (جوی، جدول و...) ایراداتی وجود دارد، عنوان کرد: سال گذشته قراردادی برای تکمیل زیرساخت‌های محله منظریه شهرکرد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد اما چون مفاد قرارداد به صلاح نبود کنسل شد.

وی خاطرشنان کرد: بیش از 30 میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر منظریه شهرکرد و حدود 30 میلیارد تومان نیز برای مسکن مهر بروجن اختصاص داده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از تونل زره از محل اعتبارات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه اعتباری اباغ شد اما در ماه‌های اخیر با مشکل گرانی مصالح ساختمانی مواجه شدیم که باعث شده این و دیگر پروژه‌های این استان برای تکمیل نیازمند چند برابر اعتبار مصوب شوند.

مقصودی یادآور شد: اگر منابع لازم در اختیار باشد تونل زره که پروژه‌ای است که از سال 84 آغاز شده است سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه راه‌آهن مبارکه، سفید دشت و خط انتقال آب شرب بن به بروجن از طرح‌های اولویت‌دار استان چهارمحال و بختیاری هستند، بیان کرد: جانمایی ایستگاه راه‌آهن در محل دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد صورت گرفت و 30 هکتار از اراضی این محل که در اختیار سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) بود بعد از هماهنگی‌های صورت گرفته به اداره کل راه و شهرسازی واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال 95 عملیات احداث جاده شهرکرد به شلمزار آغاز شد، تاکید کرد: این جاده در همان ابتدای امر دارای معضلات بسیار عدیده‌ای بود، بخشی از این جاده اجبارا از زمین‌های مردم می‌گذشت.

مقصودی گفت: از سال گذشته احداث قطعه یک سه راهی خوزستان به شمس‌آباد آغاز شد و در قطعه اول اراضی مورد نیاز جاده در شهر کیان، فرخشهر، طاقانک و بهرام‌آباد تملک شد، در حال حاضر 80 درصد پول به مالکان پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین در جلسه‌ای که با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد برگزار شد تعدادی از کشاورزان نیز قبول کردند در ازای واگذاری اراضی خود پول دریافت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر پیمانکار در سراسر مسیر در حال کار است، بخشی از جاده آسفالت شده و بخش دیگر در حال زیرسازی است.

مقصودی عنوان کرد: هر روز و هر هفته شاهد تصادفات شدید در محور پر ترافیک شهرکرد به شلمزار هستم.

وی درخصوص واگذاری بخشی از آرامستان شهر کیان برای احداث جاده شهرکرد به شلمزار، خاطرنشان کرد: به جز چند نفر از اهالی این شهر که موافق واگذاری محل قبور عزیزان خود نبودند مابقی توافق کردند که زمین در اختیار این پروژه قرار دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد برای حفظ خط انتقال گاز که از محل جاده شهرکرد به شلمزار عبور می‌کند مقرر شد پلی ساخته شود تا به تاسیسات گازرسانی آسیبی وارد نشود.

مقصودی بیان کرد: هنوز در محدوده شهر خراجی مشکل تملک زمین وجود دارد که پیگیر واگذاری آن هستیم.

وی تاکید کرد: به صورت متوسط روزانه بیش از 13 تا 14 هزار وسیله نقیه از جاده شهرکرد شلمزار تردد دارند و بعد از بروجن به لردگان پر ترافیک‌ترین جاده استان به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: کنار گذر شمالی شهرکرد، کمربندی سامان و سه راهی هفشجان یک پروژه بودند که اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان به آن اختصاص داده شد و از این رقم 20 میلیارد تومان به استان اختصاص یافت.

مقصودی تصریح کرد: از شهرکرد تا لردگان به جز محدوده کره‌بس سراسر جاده چهار خطه شده است و طبق یک برنامه 36 ماهه مقرر شد مجموعه تونل‌ها و پل‌های محدوده کره بس نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۵:۰۳:۵۳

29 Aug 2021