۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۴۸۴۱۷
یک روانشناس در گفت و گو با جهانبین نیوز مطرح کرد

بی‌اطلاعی مهم‌ترین علت نوع برخورد افراد بیخیال و پراسترس با کرونا

یک روانشناش با اشاره به اینکه بیخیال‌ها خود را در معرض خطر نمی‌بینند و مضطرب‌ها خطر را بیش از حد برآورد کرده‌اند گفت: بی‌اطلاعی این دو گروه باعث بروز چنین ذهنیت‌هایی شده است.
بی‌اطلاعی مهم‌ترین علت نوع برخورد افراد بیخیال و پراسترس با کرونا
طاهری فرد روانشناس در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه با شیوع کردنا در کشور افراد در مقابله با ان به دو دسته تقسیم می‌شوند اظهار کرد: گروهی از افراد بی‌خیال بوده و دستورالعمل‌ها را جدی نمی‌گیرند و گروهی بیش از اندازه حساس شده و روزمره‌های خود را رها کرده و با ترس و استرس زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: افراد برای اینکه با یک موضوع مثل شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا برخورد منطقی داشته باشند لازم است اطلاعات صحیح را از مراجع معتبر دریافت کنند.

این روانشناس متخصصین و وزارت بهداشت بهترین مرجع برای دریافت اطلاعات صحیح در خصوص ویروس کرونا عنوان و افزود: آگاهی به فرد کمک می‌کند تا برخورد درستی با مشکلاتی چون کرونا داشته باشد.

طاهری فرد با اشاره به بی‌خیالی برخی نسبت به بیماری کرونا تاکید کرد: اما افرادی که استرس بالایی در مواجه با ویروس کرونا دارند نگرانی‌های خود را وارد کرده و به جای آنکه براساس اطلاعات درست رفتار کنند با ذهنیت خودشان با مسئله برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیخیال‌ها خود را در معرض خطر نمی‌بینند و مضطرب‌ها خطر را بیش از حد برآورد کرده‌اند ادامه داد: بی‌اطلاعی این دو گروه باعث بروز چنین ذهنیت‌هایی شده است بنابراین لازم است اطلاعات صحیح در اختیار آن‌ها قرار گیرد و با اگاهی بیشتر با بیماری و شرایط موجود برخورد کنند‌.

طاهری فرد بیان داشت: باید بیماران و مبتلایان به کرونا به افرادی که دغدغه کمتری دارند نشان داده شوند تا با دیدن آسیب‌های موجود ذهنیت منطقی‌تری نسبت به موضوع پیدا کنند.

این روانشناس اضافه کرد: آن‌هایی که وسواس بالایی دارند نباید به دنبال اطلاعات بیشتری در این زمینه باشند، چراکه پیگیری اخبار و اطلاعات منفی مشکلات بیشتری را برایش به همراه دارد.

وی تحت نظر قرار دادن ذهن از سوی آن‌هایی که استرس بالایی دارند را لازم و ضروی عنوان و تاکید کرد: در مرحله بعد بررسی شود که طرز فکری که فرد دارد چقد در بروز رفتار غیرمنطقی وی تاثیر دارد، همچنین برای بروز رفتار منطقی از سوی این افراد باید دستورالعمل‌ها به صورت اصولی رعایت شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۱۱:۲۶

28 Aug 2021