۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۴۸۴۱۰
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

دولت سیزدهم سریع‌تر تکلیف استان‌ها را مشخص و ثبات مدیریتی حاکم کند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: از دولت سیزدهم تقاضا داریم هر چه زودتر تکلیف استان‌ها را مشخص کند و ثبات مدیریتی حاکم شود، تصمیمات میدانی و نه وزارتخانه‌ای و ستادی اتخاذ کند و وزرا در مناطق پر مشکل و مسئله‌دار حضور یابند و همانند مردم رفت‌وآمدها و مشکلات را لمس کنند.
دولت سیزدهم سریع‌تر تکلیف استان‌ها را مشخص و ثبات مدیریتی حاکم کند
به گزارش جهانبین نیوز؛ با توجه به وضعیت وخیم شیوع مجدد ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری و توصیه‌های اکید مسئولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات باهدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نیز شده است، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد در قالب پیام جمعه، مهم‌ترین توصیه‌ها و تذکرات به مردم استان را بیان کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در این پیام با اشاره به هفته دولت که در آن قرار داریم؛ اظهار کرد: هشتم شهریور سالروز شهادت دو رادمرد دو شهید رجایی عزیز و باهنر است که برای این ملّت خادم و کمر همت را برای خدمت به معنای واقعی بسته بودند که به دست منافقان کور دل به شهادت رسیدند.

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر دو قربانی هستند و ما قربانیان زیادی در این مقوله در طول انقلاب داده‌ایم، 17 هزار شهید ترور در یک مجموعه فقط ثبت و ضبط شده است و بعد از آن هم شهدای فراوان دیگری که قربانی واقعی ترور هستند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دولت سیزدهم در شرایطی شکل گرفته که شهید رجایی را به معنای واقعی الگوی خودش قرار داده است، لذا انتظار از این دولت بسیار زیاد است.

نکونام اراده و انگیزه و در عمل و اینکه هیچ‌گاه دولت سیزدهم گرفتار سستی و روزمرگی نشود را یکی از انتظارات از دولت سیزدهم عنوان و خاطرنشان کرد: از فرصت‌ها به بهترین وجه استفاده کنند، کشور به‌شدت نیازمند کار و تلاش است و برنامه سازنده می‌خواهد امروز باید هر چه بیشتر هم کار و هم برنامه داشت، انتظار است که دولت در این عرصه توفیق بلندی داشته باشد.

وی با بیان اینکه درست است که کرونا مسئله اول کشور است و باید همه کارها و برنامه‌ها به سمت رهایی از این بلیه باشد اما مراقب باشیم  نباید از معیشت مردم غافل شد، عنوان کرد: وزارتخانه‌های مرتبط با اقتصاد و معیشت همه نگاه خود را به کاهش آلام مردم در این عرصه معطوف دارند، باید به اقتصاد جامعه و به زندگی و معاش مردم رونق بخشید، باید به نگاه داخل و فعال کردن امکانات داخلی و با نگاه تعاملی و سازنده به بیرون و با کمک همسایگان و کشورهای منطقه و کشورهای دوست جهش به اقتصاد بخشید و مشکلات مردم را رفع کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه هر چه زودتر تکلیف استان‌ها مشخص و ثبات مدیریتی حاکم شود، اضافه کرد: انتظار مهمی که این دولت داریم این است که تصمیم میدانی و نه وزارتخانه‌ای و ستادی محض اتخاذ کند، وزرا در مناطق پر مشکل و مسئله‌دار حضور یابند و همانند مردم رفت‌وآمدها و مشکلات را لمس کنند.

نکونام به مشکلات مناطق محروم در چهارمحال و بختیاری اشاره و بیان کرد: در این مناطق (پشت کوه فلارد در این استان) اگر جاده‌ای باشد بخشی از آن بسیار خراب و صعب‌العبور است، همین‌طور در کشور بسیار مناطق پر مشکل هستند که دیدن از نزدیک و لمس مشکلات حتماً در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری بسیار مؤثر است.

وی از دولت سیزدهم تقاضا کرد: واقعاً دولت وفاق ملی بوده و فارغ از نگاه‌های سیاسی در خدمت همگان باشند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به فعالان در استان توصیه کرد: همه می‌دانیم که استان پرظرفیت است و درعین‌حال پر مشکل، به کار گرفتن ظرفیت‌ها و حل مشکلات انس و الفت و در کنار هم نشستن و به راهکارهای واحد رسیدن را می‌طلبد؛ باید سعه‌صدر بیشتری داشته باشیم، واقع‌گرایی و نه گروه‌گرایی بیشتر خودش را نشان بدهد و احترام به نگاه‌ها و سلایق یکدیگر بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

نکونام تأکید کرد: استان هم ظرفیت‌های انسانی بسیار بالایی در همه اقشار و هم ظرفیت‌های سرزمینی وافر دارد حیف است که این سرمایه‌ها و این ظرفیت‌ها در خدمت رشد استان قرار نگیرد.

وی گفت: این روزها هم که سخن از مدیریت استانی است بیشتر به این نوع نگاه و این نوع تفکر نیازمند هستیم؛ امید است شاهد روزهای طلایی استان باشیم و فرصت پیش‌آمده در این دولت را از دست ندهیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در پیام دوم خود به 22 محرم در سال 1427 قمری و انفجار مهیب و تخریب گسترده حرمین عسگریین(ع) توسط داعش آمریکایی و تروریست آمریکایی اشاره کرد و افزود: این‌ها که مدعی مبارزه با تروریست هستند خود تروریست پروراند، حتی خود از تروریست‌های وحشی‌تر، خشن‌تر و بی‌رحم‌تر هستند که نشانه‌ آن را در افغانستان، عراق و... شاهد هستیم.

نکونام ادامه داد: ترورهای وحشیانه جز آن‌که همه چیز به ضرر آن‌ها تمام شد و امروز با خواری و سرافکندگی و در آخرین لحظات هم با کشته‌های فراوان مجبور به ترک خاک افغانستان هستند چه نتیجه‌ای داشت، قطعاً باید آمریکایی‌ها منتظر چنین روزی در عراق هم باشند، طولی نمی‌کشد که با همین خواری باید خاک عراق را ترک کنند بنابراین نتیجه‌ای نگرفتند.

وی در پیام سوم خود با اشاره به آغاز هفته بانکداری که از دهم شهریور به مناسبت تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا آغاز می‌شود، عنوان کرد: دولت سیزدهم باید ضعف‌های این قانون عملیات بانکی بدون ربا را برطرف کند زمینه‌ای فراهم شود که بانک به معنای واقعی در خدمت مردم و تولید باشد، نه اینکه به فکر منافع، تلنبار کردن ثروت و سرمایه و... باشد.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۵ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۵:۴۵:۲۲

27 Aug 2021