۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۴۸۳۸۴
متخصص بیماری‌های عفونی:

مردم، از خود مراقبت کنید تا مجبور نباشید در بیمارستان بستری شوید

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: بیمارستان‌ها مملو از بیمار است، تخت خالی نیست، پرسنل درمان ورای توانی که دارند کار می‌کنند و کمبود دارو کم‌کم خود را نشان می‌دهد، به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنم کاری نکنید که نیاز به بیمارستان پیدا کنید.
مردم، از خود مراقبت کنید تا مجبور نباشید در بیمارستان بستری شوید
ناصر خسروی متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در یک کلام باید گفت اوضاع در چهارمحال و بختیاری خوب نیست، بیمارستان‌ها مملو از بیمار است، تخت خالی نیست، پرسنل درمان ورای توانی که دارند کار می‌کنند و کمبود دارو کم‌کم خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: باید توانایی و آگاهی مردم بالا برود تا پای آن‌ها به بیمارستان‌ها باز نشود، اگر کار به درمان بکشد آن‌هم در شرایطی که کشور با تحریم مواجه است، قطعاً به مشکل برخورد می‌کنیم.

متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: بسیاری در نوبت تخت‌های بیمارستانی هستند، افرادی که نیاز مبرم به بستری دارند اما به دلیل کمبود جا نمی‌توان آن‌ها را بستری کرد، به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنم کاری نکنید که نیاز به بیمارستان پیدا کنید.

خسروی عنوان کرد: مردم باید شرکت در تجمعات، مهمانی‌ها به هر نوع و اسمی که باعث شود سلامتی به خطر بیفتد را قطع کنند، چراکه سلامتی جز واجبات است، پروتکل‌های بهداشتی باید جدی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: پیک پنجم بیماری کرونا که هم‌اکنون در آن به سر می‌بریم بسیار سخت‌تر از موارد قبلی است، این سویه از نظر تعداد، سن و شدت گرفتاری که ایجاد می‌کند با موارد قبلی متفاوت است.

متخصص بیماری‌های عفونی اضافه کرد: سوش جدید بیماری کرونا افراد در سنین پایین و حتی اطفال را نیز درگیر می‌کند و موارد از این دست زیاد دیده می‌شود، حتی مرگ و میر در سنین پایین نیز افزایش یافته است.

خسروی بیان کرد: در هر خانه‌ای که یک نفر مبتلا به کرونا دلتا باشد غیرممکن است دیگران را نیز درگیر نکرده باشد، این میزان و شدت درگیری بیماری را نشان می‎‌دهد.

وی تأکید کرد: پیک پنجم در چهارمحال و بختیاری هنوز به قله منهی نرسیده است و هر روز با تعداد بیشتری بیمار نسبت به روز قبل مواجه می‌شویم، آماری که هر روز اعلام می‌شود مربوط به آن‌هایی است که تستشان مثبت می‌شود این در حالی است که تعداد زیادی از افراد مبتلا هستند اما تست نمی‌دهند.

متخصص بیماری‌های عفونی یادآور شد: سرنوشت بیماری و اینکه چه زمانی پیک پنجم به اتمام می‌رسد منوط به رفتار مردم است، اگر مردم رعایت کنند قطعاً در دو هفته آینده تعداد بیماران کمتر می‌شود، اما اگر رعایت نشود شرایط بیماری بدتر از الآن می‌شود.

خسروی افزود: هستند افرادی که با عدم رعایت، بیماری را به خانه منتقل کردند و باعث درگیری حتی فرزند خود شده‌اند، لذا سعی کنیم مراقب سلامتی خود و آنانی که سلامتی آن‌ها به سلامت ما وابسته است، باشیم.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۴۹:۵۵

24 Aug 2021