۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۴۸۳۸۳
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد :

توسعه کشت های گلخانه‌ای در شهرستان شهرکرد راه برون رفت از بحران کم‌آبی

فرهاد رفیعی گفت: توسعه کشتهای گلخانه‌ای در شهرستان شهرکرد یکی از راههای برون رفت از بحران کم‌آبی است.
توسعه کشت های گلخانه‌ای در شهرستان شهرکرد راه برون رفت از بحران کم‌آبی
به گزارش جهانبین نیوز ؛ ایران به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و محدودیت های منابع آبی از جمله کشورهایی است که نیاز به تجدید نظر اساسی در ساختار نظام کشت بوده و در این راستا توسعه کشت گلخانه ای می تواند به عنوان یک راهکار مناسب مطرح باشد که هم اکنون مورد توجه قرار گرفته است.

در حال حاضر یکی از مهمترین نیازهای جمعیت کشور را تأمین مواد غذایی و زیستی به خود اختصاص می دهد، لذا برنامه ریزی در جهت احیا و اصلاح منابع آب و خاک، سرمایه گذاری در زمینه های مختلف تولیدی بخش کشاورزی، فعالیت هایی در زمینه زراعی و آموزشی و ترویج و ... از جمله مواردی است که افزایش تولید و بهره وری بهینه در بخش کشاورزی را به دنبال دارد.

افزایش تولیدات کشاورزی از طریق برنامه ریزی درست منجر به کاهش قیمت و تورم در زمینه مهمترین کالاهای مصرفی جمعیت گردیده و رونق اقتصادی را در کل اقتصاد ملی سبب می گردد.

توسعه کشت های گلخانه ای موجب اشتغال و افزایش بهره وری از منابع است

فرهاد رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد : شهرستان شهرکرد دارای 16 طرح گلخانه‌ای تک واحدی به مساحت 9/3 هکتار است که در حال حاضر بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

وی افزود: از این طرحها 7 طرح در سطحی معادل 2/6 هکتار بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و در ماه جاری قابل افتتاح هستند.

رفیعی در پایان توسعه کشتهای گلخانه‌ای را موجب اشتعال‌زایی، محرومیت‌زدایی و افزایش بهره‌وری از منابع برشمرد.

انتهای پیام/1020ج

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۱۲:۲۱

24 Aug 2021