۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۴۸۳۷۲
بدن‌ساز تیم‌های ملی مطرح کرد

باشگاه‌داران ورزشی، یکه و تنها در برابر مشکلات ناشی از کرونا

بدن‌ساز تیم‌های ملی گفت: عدم وجود هماهنگی‌های لازم در خصوص تعطیلی باشگاه‌ها و اینکه علی‌رغم قول‌هایی که داده شد هیچ‌گونه حمایتی از باشگاه‌داران نشد، مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.
باشگاه‌داران ورزشی، یکه و تنها در برابر مشکلات ناشی از کرونا
محمد قربانی بدن‌ساز تیم‌های ملی و تیم فوتبال سپاهان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: آنچه برای جامعه ورزشی بسیار مهم است، سلامت و تندرستی مردم است.

وی افزود: حدود دو سال است با شیوع بیماری کرونا مردم چه به لحاظ روحی و چه به لحاظ جسمی دچار مشکلاتی شده‌اند، اکثراً به دلیل آنکه در شرایط نرمال قرار ندارند، یا فعالیت جسمانی آن‌ها کم است، تحت فشار هستند.

بدن‌ساز تیم‌های ملی ادامه داد: زمانی که بعد از مدتی باشگاه‌ها کم و بیش باز شدند، مراجعه مردم به نسبت خوب بود و نکته مهمی که در بین آن‌ها دیده می‌شد این بود که اکثراً دچار برخی اختلالات افسردگی شده بودند.

قربانی عنوان کرد: همه این اختلالات افسردگی که در بین مردم دیده می‌شود به دلیل عدم تحرک، کاهش فعالیت روزانه و ورزش نکردن آن‌ها به دلیل محدودیت‌های کرونایی و بعضاً در خانه ماندن است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که بحث تعطیلی اصناف پیش می‌آید این باشگاه‌داران هستند که در ابتدای امر باید باشگاه خود را تعطیل کنند، این کار به دلیل سلامت ورزشکاران و مردم صورت می‌گیرد.

بدن‌ساز تیم‌های ملی اضافه کرد: اما عدم وجود هماهنگی‌های لازم در این خصوص و اینکه علی‌رغم قول‌هایی که داده شد هیچ‌گونه حمایتی از باشگاه‌داران نشد، مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

قربانی بیان کرد: تعدادی که در باشگاه‌های ورزشی، حضور پیدا کرده و ورزش می‌کنند سلامت هستند و اگر فرد حتی یک کسالت مختصر داشته باشد نمی‌تواند در باشگاه حاضر شده و فعالیت بدنی انجام دهد.

وی تأکید کرد: به‌جرئت می‌توان گفت در کنار سایر اقشاری که به‌واسطه شیوع بیماری کرونا آسیب دیدند، باشگاه‌داران ورزشی در رأس قرار دارند که هیچ حمایت و کمکی به آن‌ها نشد.

بدن‌ساز تیم‌های ملی یادآور شد: عدم حضور ورزشکاران حرفه‌ای در باشگاه‌ها را در نتایج به دست آمده در المپیک 2020 شاهد بودیم، وقتی باشگاه‌ها بسته می‌شود یک ورزشکار حرفه‌ای که اگر ورزش نکند با افت بدنی مواجه می‌شود چه کاری باید انجام دهد.

قربانی تصریح کرد: هزینه‌های باشگاه‌داران ورزشی بسیار زیاد است، از اجاره‌بهای محل باشگاه گرفته تا بیمه و دیگر موارد، صحبت سر این نیست که باشگاه‌ها در شرایط خطرناک باز باشند، بحث این است که اگر قرار است محدودیت اعمال شود چند روز قبل اطلاع‌رسانی صورت گیرد تا باشگاه‌دار با مراجعه‌کنندگان هماهنگ کند.

وی گفت: یک سال و نیم دچار است که استخرهای شنا بسته شده است، افرادی که غریق نجات بودند یا در دیگر بخش‌های ورزش‌های آبی فعالیت داشتند در این سال‌ها دچار مشکلات فراوانی شدند.

بدن‌ساز تیم‌های ملی افزود: قول‌هایی از سوی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری و دیگر مسؤولان برای کمک به باشگاه‌داران جهت رفع ضرر و زیان‌های آن‌ها داده شد اما اقدام خاصی از سوی آن‌ها صورت نگرفت.

قربانی ادامه داد: به گفته کارشناسان امر و مسؤولان بهداشتی و درمانی مراسمات جشن و ختم با آن حجم زیاد از جمعیتی که در آن‌ها حاضر می‌شوند عامل انتشار ویروس کرونا هستند و این اقشار و اصناف مختلف مثل باشگاه‌داران ورزشی‌اند که باید تاوان این‌گونه مراسمات و عادی انگاری‌ها را بدهند.

وی عنوان کرد: بسیاری از باشگاه‌داران مجبور شدند مجموعه ورزشی خود را تعطیل کنند و حتی تجهیزات ورزشی باشگاه را به فروش برسانند.

بدن‌ساز تیم‌های ملی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد بعد از پایان بیماری کرونا اکثر مردم دچار افسردگی‌های شدید هستند که آن هم به دلیل فشار بیش از حد بیماری، مشکلات اقتصادی و معیشتی و... است، این موضوع در چهارمحال و بختیاری حادتر است چراکه شرایط آب و هوایی ویژه‌ای دارد.

قربانی اضافه کرد: یکی از دلایلی که اکثر ورزشکاران چهارمحال و بختیاری به استان‌های دیگر کوچ می‌کنند عدم مسؤولیت پذیری مسؤولان این استان است، وقتی مدیریت وجود نداشته باشد چه راه چاره‌ای برای یک ورزشکار می‌ماند جز اینکه از استان خود کوچ کند.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۳۲:۴۵

23 Aug 2021