۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۴۸۳۶۱

جهاد دانشگاهی نمونه بارزی از تعهد، آموزش و مدیریت جهادی است

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی انقلابی است، که کمتر از 20 درصد بودجه دولتی را استفاده می کند و همین امر کار را ما را سخت ترکرده اما با پشتکار و همت بالا کار پیش می رود و انتظار ما این است که مسئولین از جهاد حمایت کنند چرا که جهاد دارای پتانسیل های خوبی است.
جهاد دانشگاهی نمونه بارزی از تعهد، آموزش و مدیریت جهادی است
سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد:رویان در بحث بانک خون بند ناف است، ولی ظرفیت های بیشتری در بحث ناباروری، زخم ، سرطان سینه در خانم ها  دارد که می شود این دانش را به استان ما انتقال داد به شرطی که مسئولین کمک و حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری در بحث بادام ، گیاهان دارویی و ماهیان سردآبی از یک ظرفیت بسیارخوبی برخوردار است تصریح کرد: جهاد دانشگاهی کارهای خوبی را در تهران و شاید بعضی استان ها انجام  داده است، که با رایزنی هایی که انجام شده و به شرط حمایت امیدواریم بتوانیم در استان هم از این امکانات استفاده کنیم.

رضایی خاطر نشان کرد: حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی که در دانشگاه شهرکرد مستقر است توانسته با همه این کمبودهای مالی و نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات کم، کارهای خوبی را در دانشگاه انجام دهد.

وی بیان داشت: مرکز افکار سنجی ما یک نمونه بارز از  کار علمی و فرهنگی است که در استان ما در حوزه های علمی، سیاسی و فرهنگی، نیاز سنجی و نظر سنجی فعالیت می کند.

رضایی با اذعان بر اینکه جهاد دانشگاهی در بحث چاپ کتاب نیز به خوبی عمل کرده است گفت: جهاد دانشگاهی در یک زمان کوتاه و با دقت کافی و لازم یک کتاب را به چاپ می رساند.

وی یادآور شد: این ارگان درحوزه فعالیت های قرآنی در بحث های تخصصی تدبر در قران  به خوبی ورود پیدا کرد وکارهای بسیار زیبایی در این زمینه انجام داده است.

پارک صنایع فرهنگی را در صورت حمایت مسئولین در چهارمحال و بختیاری می توانیم فعال کنیم

رضایی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاههی ظرفیت های بیشماری دارد تصریح کرد: یکی از این ظرفیت ها پارک صنایع فرهنگی است که در صورت حمایت و کمک مسئولین می توانیم از این ظرفیت در استان چهارمحال و بختیاری نیز استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در حوزه اشتغال هم اتفاقات خیلی خوبی در جهاد دانشگاهی افتاد، درطی یکی دوماه گذشته تقریبا دو هزار 877 نفر در بحث طرح مشاغل خانگی ورود پیدا کردند.

رضایی افزود:  در بحث ایجاد اشتغال عده ای شغل داشتند اما نیاز به اموزش داشتند عده ای شغل داشتند نیاز به مشاوره داشتند خیلی ها در بحث اتصال به بازار مشکل داشتند که همین طرح با همکاری اداره کار انجام شد و اتفاقات خیلی خوب با حداقل بحث های مالی صورت گرفت.

وی یکی دیگر از اقدامات اخیر جهاد دانشگاهی استان را ایجاد مرکز شتاب دهی و نوآوری کسب و کارهای جوانان دانست و گفت: این طرح که با همکاری ورزش و جوانان استارت خورد، از ایده ها جوانان خلاق و نوآور استفاده و در سه محور گردشگری، کسب و کار و فناوری اطلاعات شروع به کار کرد و تا کنون 24 ایده در این سه محور داده شده است که توسط داوران شورای منش ارزیابی می شود .

رضایی اضافه کرد: 6 ایده در قالب 6 تیم چهار نفر در مرکز به صورت پایگاه از امکانات استفاده و روی ایده ها کار می کنند که در آینده نتیجه خوبی از این ایده ها گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: جهاد دانشگاهی ظرفیت های بیشتر و بهتری دارد و در صورت حمایت مالی می تواند اقدامات بیشمار دیگری را انجام دهد.

رضایی در پایان اذعان داشت: جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی انقلابی است، که کمتر از 20 درصد بودجه دولتی را استفاده می کند که این کار ما را سخت ترکرده اما با پشتکار و همت بالا کار پیش  می رود و انتظار ما این است که مسئولین از جهاد حمایت کنند چرا که جهاد دارای پتانسیل های خوبی است.

انتهای پیام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۲۲:۱۲

23 Aug 2021