۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۴۸۳۵۱
فرماندار شهرستان شهرکرد مطرح کرد

افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی با اعمال محدودیت‌های جدید

فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: قبل از اعمال محدودیت‌ها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور 38 درصد، در چهارمحال و بختیاری 41 درصد و در شهرکرد 55 درصد بود که بعد از اعمال محدودیت‌ها شرایط بهتر شد و رعایت پروتکل‌ها در میان گروه‌های مختلف به میزان قابل قبولی افزایش یافت.
افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی با اعمال محدودیت‌های جدید
عبدالعلی ارژنگ فرماندار شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا و با توجه به شرایط خاص و بحرانی کرونا در سطح کشور محدودیت‌هایی که پیش‌ازاین بر مبنای رنگ‌بندی‌ها وضع شده بود، تشدید شد.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری نیز به تبعیت از کشور ادارات و بانک‌ها مشمول تعطیلی 6 روزه شدند که تا امروز ادامه داشت.

فرماندار شهرستان شهرکرد در خصوص تعطیلی گروه‌های شغلی در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در همین مدت گروه‌های شغلی 2 و 3 و 4 تعطیل شدند اما گروه شغلی 1 که فعالیت آن‌ها ضروری بود به فعالیت خود ادامه دادند.

ارژنگ عنوان کرد: در فعالیت گروه شغلی 1 هم کلیه پروتکل‌ها رعایت شد، علی‌رغم آنکه در برخی موارد مشکلاتی وجود داشت که بازرسان بهداشتی در این خصوص تذکرات لازم را دادند.

وی با اشاره به اینکه کما فی سابق کلیه فعالیت‌های آموزشی تعطیل است، خاطرنشان کرد: همچنین در بحث فرهنگی و مذهبی نیز برگزاری نماز جماعات در فضای باز صورت گرفت و با تصمیم ستاد اقامه نماز استان، نماز جمعه روز گذشته در شهرکرد برگزار نشد.

فرماندار شهرستان شهرکرد اضافه کرد: آیین‌های عزاداری ویژه دهه اول محرم با پروتکل‌های خاصی که ابلاغ شده بود، برگزار شد، اگرچه در برخی موارد هیئت‌هایی بودند که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکردند که به آن‌ها نیز تذکراتی داده شد.

وی بیان کرد: قبل از اعمال محدودیت‌ها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور 38 درصد، در چهارمحال و بختیاری 41 درصد و در شهرکرد 55 درصد بود که بعد از اعمال محدودیت‌ها شرایط بهتر شد و رعایت پروتکل‌ها در میان گروه‌های مختلف به میزان قابل قبولی افزایش یافت.

ارژنگ تأکید کرد: در تردد برون‌شهری همچنان تا پنجم شهریورماه ممنوعیت عبور و مرور وجود دارد و مأموران پلیس‌راه و نیروی انتظامی در مبادی ورودی استان مستقر هستند و از ورود خودرو با پلاک غیربومی جلوگیری کرده و خودروها اعمال جریمه می‌شوند.

فرماندار شهرستان شهرکرد افزود: در بحث ترددهای شبانه نیز همچنان اعمال محدودیت شبانه از ساعت 10 شب تا 3 بامداد وجود دارد، انتظار می‌رود عموم مردم همکاری بیش از گذشته داشته باشند تا بتوانیم از پیک پنجم کرونا عبور کنیم.

وی ادامه داد: درزمینهٔ تعطیلی بازار تصمیمات باید از سوی ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا ابلاغ شود.

انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۰۴:۵۲

21 Aug 2021