۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۴۸۳۴۶
امام جمعه شهرکرد؛

دشمن از صنعت دفاعی ما در هراس است/ دفاع و آمادگی همه جانبه باید قوت پیدا کند

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد گفت: صنعت کشور ما امروز جایگاه بسزایی دارد و دشمن از صنعت دفاعی ما به لطف پروردگار در هراس است ، دفاع و آمادگی همه‌جانبه در همه باید قوت پیدا کند.
دشمن از صنعت دفاعی ما در هراس است/ دفاع و آمادگی همه جانبه باید قوت پیدا کند
به گزارش جهانبین نیوز؛محمد علی نکونام در اولین بخش از پیام جمعه این هفته افزود: بقاء نهضت کربلا و ماندن در این نهضت ارکانی دارد این ارکان جزو وظایف ما است یعنی وظایف رکنی که ما در رثای حضرت اباعبدالله الحسین داریم.

وی با اشاره به شش وظیفه و رکن در راستای بقائ نهضت کربلا تصریح کرد: اولین وظیفه و اولین رکن همین مجالسی است که الآن برپا می‌شود ، جفای بزرگی است به عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام که محصور بشود و آنچه در سال 61 هجری اتفاق افتاد و ما امروز بعد از هزار و چندی سال فقط  سیر وقایع آن روز را داشته باشیم، باید موبه‌مو آنچه اتفاق افتاد برای یکدیگر بگوییم و تشریح کنیم و اشک بریزیم، اگر کربلا فقط این باشد  حق حماسه عاشورا ادا نشده است.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد:دومین آن مراقبت شدید و همگانی  از نشر واقعه کربلا که این نشر صحیح نهضت حسینی است ، وقتی یک خیمه برپا می شود اگر پایه‌های خیمه نباشد خیمه شکل نمی‌گیرد ساختمان وقتی بنا می شود اگر پایه‌های ساختمان نباشد ساختمان شکل نمی‌گیرد نهضت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام هم همین است پایه‌ها باید باشد، این وظایف، وظایف پایه‌ای و رکنی است وبودن آن مهم است.

نکونام همچنین درک و باور عمقی به این‌ معنا که در عالم یک کشتی نجات بیشتر وجود ندارد را وظیفه سوم مومنان دانست و افزود:کشتی نجات کشتی حسین است اگر کسی در این عالم بخواهد رستگار شود به سعادت ابدی در این عالم برسد فقط و فقط یک راه دارد و آن این‌که در رکاب اهل‌بیت عصمت و طهارت باشد در رکاب حسین علیه‌السلام باشد و این برنامه‌های عاشورایی با این باور باید ادامه پیدا کند،این باور باید در همه ما وقت پیدا کند و به جان جامعه تزریق شود، عزادار حضرت اباعبدالله به این باور باید عمیقاً رسیده باشد و درس از مکتب عاشورا کاملاً گرفته باشد، این همه وظیفه سوم که روی این باور باید کار کرد.

امام جمعه شهرکرد گفت:تلاش همه دلدادگان حسینی بر این‌ که جریان کربلا و جریان عاشورا یک جریان سیال است و همه باید تلاش کنند که این جریان، یک جریان ایستا نباشد چون توقف در این جریان وجود ندارد از چهارمین وظایف عاشقان و دلسوختگان اهل بیت (ع) می باشد.

وی در شرح پنجمین وظیفه گفت: روح قیام حسینی توحید بوده، روح این نهضت توحید است و همه چیز و همه کس و هر آنچه تعلق غیرخدایی است در این راه باید فدا شود تا اهداف انبیاء و اهداف اسلام محقق شود.

وی همچنین آخرین وظیفه و رکن اساسی این نهضت را مهمترین رکن بر شمرد و افزود: بدانیم عرصه مکتب حسینی و عاشورا عرصه‌ی جهاد و مسابقه است این نکاه را واقعاً در خودمان تقویت کنیم در این مسابقه خوب شرکت کنیم، هر کدام‌که بتوانیم با معرفت و جهاد بیشتر خود را به اباعبدالله(ع) نزدیک‌تر کنیم  این یک مسابقه است، حالا چه این مسابقه را در این دهه عاشورا داشته باشیم  و در اوج عزاداری‌ها و درست عزاداری کردن‌ها و بعد تفکر کردن و بعد افزایش معرفت و بینش و امثال این‌ها را باشد،به این وسیله به اباعبدالله(ع) نزدیک شویم و خودمان را رستگار کنیم.

محمد علی نکونام در دومین بخش از پیام جمعه این هفته ابراز کرد:شرایط کرونایی که امروز در آن هستیم شرایط سختی است و به تعبیر رهبر انقلاب باید آرایش دفاعی مناسب  بگیریم، دستورالعمل‌های بهداشتی باید جدی‌تر گرفته و فاصله‌ها به دقت رعایت شود ، سفرها به حداقل کاهش پیدا کند و روحیه تعاون و دستگیری از یکدیگر به ویژه آسیب دیدگان از کرونا افزایش یابد.

وی همکاری با کادر درمان و تقویت روحیه آن‌ها را مهم دانست و خواستار جدی گرفته شدن واکسیناسیون عمومی شد و تصریح کرد:طرح شهید سلیمانی و بیمار یابی خانه به خانه با کمک بسیج شروع شده است و لازم است همراهی های لازم صورت پذیرد،مصلی ها و اماکن عمومی هر کمکی که می‌توانند باید داشته باشند و مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد به زودی به محل تزریق واکسن تبدیل می شود، در استان ما باید بسیج عمومی و یک حرکت همگانی در راستای رهایی از این ویروس منحوس شکل گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد ضمن قدردانی از کادر درمان،پزشکان،پرستاران و همه کسانی که در راستای بیماری کرونا فعالیت می کنند افزود: در شهرکرد و فارسان بیمارستان صحرایی بنا شد که من به تمامی عزیزان خدا قوت و خسته نباشید می‌گوییم و برایشان آرزوی توفیق بیشتر داریم.

محمد علی نکونام در سومین بخش از پیام جمعه این هفته با اشاره به 30 مرداد روز جهانی مساجد گفت: روز جهانی مسجد را واقعاً باید جدی بگیریم مساجد باید حیات خودش را داشته باشند و همه بکوشیم مساجد واقعاً پایگاه همگانی و سازندگی در جامعه باشد.

وی از آغاز هفته دولت در دوم شهریور ماه یاد کرد و افزود:روز صنعت دفاعی به همین شکل مهم است، صنعتی که در حقیقت به فضل پروردگار امروز جایگاه بسزایی دارد و دشمن از صنعت دفاعی ما به لطف پروردگار در هراس است ، دفاع و آمادگی همه‌جانبه در همه باید قوت پیدا کند.

نکونام آغاز هفته دولت و شکل گیری دولت جدیدرا نوید داد و عنوان کرد: امیدواریم شاهد تشکیل دولتی انقلابی با تلاش همه جانبه و در راستای امید های داده شده به مردم باشیم .

انتهای پیام/1030 ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۷:۲۲:۲۰

20 Aug 2021