۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۸۳۳۵
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان:

برداشت بادام از باغات سامان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: برداشت محصول بادام از ۱۰ هزار هکتار باغات این شهرستان آغاز شد که البته میزان تولید به دلیل سرمازدگی در اوایل فصل بهار نسبت به سال گذشته کاهش یافت.
برداشت بادام از باغات سامان آغاز شد
یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: برداشت محصول بادام از ۱۰ هزار هکتار باغات این شهرستان آغاز شد که البته میزان تولید به دلیل سرمازدگی در اوایل فصل بهار نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

وی افزود: ده هزار هکتار از باغات شهرستان، باغ بادام است که از این میزان ۹ هزار هکتار باغات بارور و هزار هکتار نیز باغات غیر بارور است و عمده ارقام بادام تولیدی این شهرستان مامایی، ربیع، سفید، شاهرودی و سنگی می باشد که ۶۰ درصد کل بادام مربوط به رقم مامایی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان ادامه داد: کار برداشت بادام در سطح شهرستان از مرداد ماه آغاز و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد، این شهرستان یکی از قطب های کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری است که انواع محصولات باغی از قبیل گردو، هلو،انگور، گیلاس، آلبالو و .... در آن تولید می‌شود.

احمدزاده به اشتغالزایی فصل برداشت بادام اشاره کرد و افزود: تعداد بهره برداران مشغول فعالیت در باغات بادام حداقل ۲۰ هزار نفر در سطح شهرستان است.

وی تاکید کرد: شهرستان سامان با جمعیت بالغ بر ۴۳ هزار نفری در ۲۲ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۴۶:۳۱

17 Aug 2021