۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۴۸۳۳۳
رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد:

روز به روز بر تعداد بیماران مبتلا به کرونا در شهرکرد اضافه می‌شود

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد گفت: بر اساس آمارهایی که مطرح شده است، این شهرستان در روند صعودی قرار دارد و روز به روز بر تعداد مبتلایان اضافه می‌شود.
روز به روز بر تعداد بیماران مبتلا به کرونا در شهرکرد اضافه می‌شود
حسن رجبی رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بر اساس آمارهایی که مطرح شده است، این شهرستان در روند صعودی قرار دارد و روز به روز بر تعداد مبتلایان اضافه می‌شود.

وی افزود: نزدیک به 55 تا 60 درصد افرادی که به مراکز منتخب نمونه‌گیری کرونا در شهرستان شهرکرد و حتی در سراسر چهارمحال و بختیاری مراجعه می‌کنند، تست PCR آن‌ها مثبت می‌شود، عمده دلایل ابتلای این افراد نیز عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انتشار سریع و قدرت بیماری‌زایی شدید ویروس دلتا است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد ادامه داد: علائم مرسوم برای سویه دلتا ویروس کرونا آبریزش بینی، تب و دیگر علائم سرماخوردگی است.

رجبی ادامه داد: کماکان تخت‌های بیمارستانی و مراکز درمان پر است و دیگر پاسخگوی این حجم از مراجعه‌کنندگان نیستند لذا همچنان از مردم تقاضا داریم تا حتماً پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌ویژه در مراسمات عزاداری را مدنظر داشته باشند.

وی عنوان کرد: تخت‌های بستری در بیمارستان‎‌های شهرکرد پر شده و تخت‌های اضافه در راهروها و حتی در بیمارستان صحرایی مستقر شده تا بتواند به‌صورت سرپایی به برخی از بیماران خدمت‌رسانی کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد خاطرنشان کرد: نگرانی‌ها همچنان از عدم رعایت مردم وجود دارد، چراکه ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مناسب نیست، لذا از مردم عاجزانه تقاضا دارم در مراسمات رعایت کنند و تا جایی که امکان دارد از فضای مجازی برای بهره بردن از ایام سوگواری امام حسین (ع) بهره ببرند.

رجبی اضافه کرد: مواردی که به دلیل کرونا مراجعه می‌کنند بیشتر به‌صورت خانوادگی دچار این بیماری شدند و این باعث نگرانی است.
وی بیان کرد: برای دریافت واکسن گروه‌های سنی باید حتماً ثبت‌نام کرده باشند، طی روزهای قبل با کمبود واکسن در کشور مواجه شدیم که شهرستان شهرکرد نیز از این امر مستثنی نبود اما با پیگیری‌های مسؤولان امر واکسن موردنیاز برای گروه‌هایی که به تعویق افتاده بود از دیروز تأمین شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد تأکید کرد: در حال حاضر واکسیناسیون گروه‌های هدف که نوبت‌دهی پیامکی برای آن‌ها صورت گرفته بود در حال انجام است و نوبت دوم واکسیناسیون آن دست از افرادی که نوبت اول را دریافت کردند نیز تزریق می‌شود.

رجبی باز هم از مردم خواست تا برای دریافت واکسن هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۲۷:۳۴

17 Aug 2021