۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۴۸۳۳۲
مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری خبر داد

کاهش ذخایر خونی در چهارمحال و بختیاری همزمان با پیک پنجم کرونا

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل شیوع موج پنجم بیماری کرونا اهدا خون از سوی مردم تحت تاثیر قرار گرفته است و ذخایر خونی در در استان روز به روز در حال کاهش است.
کاهش ذخایر خونی در چهارمحال و بختیاری همزمان با پیک پنجم کرونا
حسین هاشمی مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: به دلیل شیوع موج پنجم بیماری کرونا اهدا خون از سوی مردم تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر با کاهش مراجعه افراد اهداکننده خون روبرو هستیم و ذخایر خونی در چهارمحال و بختیاری روز به روز در حال کاهش است.

 مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بیمارانی که نیازمند خون و فراورده‌های خونی هستند ثابت‌اند که از جمله آنان بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و... هستند، همچنین بیماران کرونایی نیز که روز به روز در حال افزایش هستند نیز باعث شدند  این ذخایر خونی کم شود.

هاشمی عنوان کرد: از مردم تقاضا داریم با مراجعه مستمر برای اهدای خون کمک کنند تا نگرانی‌ها درخصوص ذخایر خونی برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان انتقال خون ایران تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی در حال فعالیت است و همه پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت می‌کند.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همه وسایل و پک‌های خونی یک بار مصرف است، سطوح به صورت مرتب و منظم هر دو ساعت یک بار ضدعفونی می‌شود و این اطمینان به مردم داده می‌شود که سازمان انتقال خون این استان امن‌ترین مکان برای اهدا خون مردم نوع دوست این استان است.

هاشمی بیان کرد: در سازمان انتقال خون چه در کشور و چه در چهارمحال و بختیاری هیچگونه تست کرونایی گرفته نمی‌شود چراکه اساسا کرونا از طریق خون منتقل نمی‌شود.

وی تاکید کرد: اما پزشک مستقر در سازمان انتقال خون با مراجعه کنندگان جهت اهدا خون یک مصاحبه کوتاه انجام می‌دهد و سؤالاتی که نشان می‌دهد این فرد کرونا گرفته است یا خیر از وی پرسیده می‌شود چون فرد بهبود یافته از کرونا یا کسی که واکسن تزریق کرده باشد تا یک ماه نمی‌تواند خون اهدا کند.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری یادآور شد: هر ساله از عاشورا تا اربعین حسینی پویش نذر خون برگزار می‌شود، شعار امسال این پویش " نذر امسال من، نجات جان یک انسان است".

هاشمی تصریح کرد: در روز تاسوعای حسینی از ساعت 8 تا 2 بعد از ظهر اکیپ سازمان انتقال خون در شهرهای شهرکرد، بروجن و چلیچه مستقر است و روز عاشورای حسینی نیز در همین ساعت مرکز شهرکرد، بروجن و بن فعال است و پذیرای اهداکنندگان خون هستیم.

انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۲۶:۱۵

17 Aug 2021