۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۴۸۳۲۶
کارشناس مسائل سیاسی:

مجموعه‌ای از سوء مدیریت‌های دولت دوازدهم، بحران کرونا را رقم زد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مجموعه‌ای از سوء مدیریت‌ها مربوط به دولت، تحریم‌ها و سردرگمی دولت در برخورد با بیماری کرونا، دعوای زرگری بین وزاتخانه‌های مختلف باعث شد که اکنون به این وضعیت بحرانی کرونا برسیم و دولت سیزدهم میراث دار این مجموعه باشد.
مجموعه‌ای از سوء مدیریت‌های دولت دوازدهم، بحران کرونا را رقم زد
سعید محمدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: نزدیک به یک سال و نیم است که کشور با مسئله کرونا مواجه شده است.

وی افزود: در این مدت شاهد فراز و فرودها و افت و خیزهای بسیاری در مدیریت بیماری کرونا در دولت روحانی بودیم، در زمان‌هایی شمار فوت شدگان از کرونا بسیار کم شد و حتی به زیر 50 نفر در روز رسید، این در حالی بود که بسیاری از کشورها درگیری شدیدی با این بیماری داشتند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: زمانی که بحث واکسن در دنیا مطرح شد که به شهریورماه 99 بازمی‌گردد، بعد از گذشت مدت زمانی ایران نیز اعلام کرد که قصد دارد واکسن کرونا را تولید کند، در پاییز 99 بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند از واکسن‌های تولیدی کشورهایی همچون آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی (مدرنا و فایزر) استفاده نخواهیم کرد.

محمدی عنوان کرد: دولت دوازدهم همیشه یک نوع نگاه بدبینی به واکسن‌های روسی و چینی داشتند، این در حالی بود که بسیاری از کشورها مثل ترکیه و امارت اقدام به خرید واکسن از دو کشور روسیه و چین کردند، حتی ترکیه با وجود اینکه جمعیتی تقریباً مشابه ایران داشت توانست همه مردم را در بازه زمانی کوتاه واکسینه کند.

وی خاطرنشان کرد: در مدیریت داخلی مربوط به واکسن، دولت دوازدهم در یک افت و خیز شدید قرار داشت، درواقع مسؤولان دولتی برای واردات واکسن از کشورهای مختلف در یک کلاف و سردرگمی شدیدی قرار داشت، اینکه واکسن را از کدام کشور تهیه کند و دیگر اینکه با وجود تحریم‌ها می‌تواند واردکننده باشد یا خیر.

 کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: مجموعه وزارت بهداشت نیز سخنان عجیب و غریبی می‌زد و این اظهارنظرهای آنان در خصوص سرعت بالای واکسیناسیون، نوع و مرغوبیت واکسن‌ها، آمار صحیح کشته‌های ناشی از کرونا و... همچنان ادامه دارد که البته هیچ‌کدام با واقعیت‌های موجود در جامعه مطابقت ندارد.

محمدی اظهار کرد: به موازات اقدامات دولتی، طرح‌هایی خارج از مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچون طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نیز اجرا شد که نتایج خوبی به دنبال داشت، اما دولت بسیاری از این طرح‌ها را علمی نمی‌دانست.

وی گفت: قرار بود تولید انبوه واکسن کرونا در کشور ماه‌ها پیش راه‌اندازی شود اما آن هم محقق نشد این در حالی بود که ستاد اجرایی فرمان امام عنوان کرده بود که تا پایان شهریورماه 20 میلیون دُز واکسن تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: در هر حال مجموعه‌ای از سوء مدیریت‌ها مربوط به دولت، تحریم‌ها و سردرگمی دولت در برخورد با بیماری کرونا، دعوای زرگری بین وزاتخانه‌های مختلف باعث شد که اکنون به این وضعیت بحرانی کرونا برسیم و دولت سیزدهم میراث دار این مجموعه باشد.

محمدی ادامه داد: قطعاً رئیس‌جمهور فعلی می‌دانست که میراث دار چه دولتی است و کشور با چه ابر چالش‌هایی مواجه است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته اعلام شد واردات 30 میلیون دُز واکسن قطعی شد و قرار است روزهای آینده وارد کشور شود، عنوان کرد: چون کشور با یک وضعیت اضطراری مواجه شده است و تصمیماتی که رئیس‌جمهور اتخاذ می‌کند، تصمیماتی از روی عجله است چون قرار نبود این حجم واکسن خارجی وارد شود.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد برای دولت جدید هم غیرمنتظره بود که با عجیب‌ترین موج بیماری کرونا مواجه شود که باعث شد بسیاری از برنامه‌های دولت سیزدهم برای مدیریت بیماری کرونا تغییر کند.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۱۳:۴۴

16 Aug 2021