۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۴۸۳۲۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

برپایی هیات‌های مذهبی صرفا در فضای باز/ حرکت دسته‌های عزاداری که منجر به اجتماع شود، منع قانونی دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در مجموع باید گفت امسال در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حرکت دسته‌ها به‌گونه‌ای که باعث ایجاد اجتماع و شلوغی شود را نخواهیم داشت، اما اگر در یک مکان باز، با هماهنگی نیروی انتظامی، هیات برگزار شود منعی ندارد.
برپایی هیات‌های مذهبی صرفا در فضای باز/ حرکت دسته‌های عزاداری که منجر به اجتماع شود، منع قانونی دارد
حجت الاسلام مهدی طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در ایام منتهی به ماه محرم با همه هیات‌های مذهبی و کانون مداحان جلساتی برگزار و دستورالعملی به آن‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: با توجه به شرایط سختی که به وجود آمد، دستورالعمل‌ها تغییر پیدا کرد و کمی سختگیرانه‌تر شد، در دستورالعمل اولیه که از سوی ستاد کرونا ابلاغ شد قرار بر این بود که در مکان‌های مسقف بالای 6 متر اجازه برگزاری مراسم داده شود اما در دستورالعمل جدید تا جایی که امکان دارد هیات‌های مذهبی باید مراسم را در فضای باز برگزار کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین در دستورالعمل اول ابلاغی از سوی ستاد کرونا، هیات‌های مذهبی می‌توانستند به صورت محلی زنجیرزنی کرده و حرکت کنند اما چون این کار مستلزم اجتماع بود لذا مقرر شد عزاداران زنجیر زن حتما در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی و مسائل بهداشتی و عدم حرکت در مناطق و محلات این کار را انجام دهند.

طاهری عنوان کرد: هیات‌های مذهبی که در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با داشتن موکب سلامت و همیاری بهداشت، همکاری با نیروی انتظامی و... کار خود را انجام می‌دهند هیچ منعی به لحاظ قانونی ندارند، اما اگر غیر از این باشد، همانطور که می‌دانیم دعا و توسل به اهل بیت مهم است، حفظ سلامت مردم نیز برای همه مهم است.

وی تاکید کرد: در مجموع باید گفت امسال در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حرکت دسته‌ها به‌گونه‌ای که باعث ایجاد اجتماع و شلوغی شود را نخواهیم داشت، اما اگر در یک مکان باز، با هماهنگی نیروی انتظامی، هیات برگزار شود منعی ندارد.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۵۳:۵۴

16 Aug 2021