۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۴۸۳۰۸
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری؛

ظرفیت های خدادای بیشمار در استان چهارمحال و بختیاری است / توجه به پتانسیل های کشاورزی راه برون رفت از معضل بیکاری

هوشنگ فولادی مسئول سازمان بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری گفت:توجه به ظرفیت دامپروری و کشاورزی چهارمحال و بختیاری از مهمترین راهکارهای رفع بیکاری و رونق اشتغال در این استان است، اگر دامداری را رونق دهیم علاوه‌بر اشتغالزایی و مهاجرت معکوس روستاییان از شهر به روستا، شاهد شکوفایی اقتصاد استان نیز خواهیم بود.
ظرفیت های خدادای بیشمار در استان چهارمحال و بختیاری است / توجه به پتانسیل های کشاورزی راه برون رفت از معضل بیکاری
هوشنگ فولادی مسئول بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ بیان کرد:چهارمحال و بختیاری دارای مشکلات بسیاری بوده اما عمده نيازها و کمبودها در بخش‌هاي  زیرساختی از جمله آبرسانی کشاورزی و آب شرب روستایی است،در حالیکه این استان از استان های آبخیز کشور به شمار می‌رود اما 135 روستای آن در حال حاضر آبرسانی سیار می‌شود که می‌طلبد برای رفع این چالش مسئولان برنامه‌ریزی داشته باشند.

نرخ بالای بیکاری از دیگر  مشکلات و چالش‌های چهارمحال و بختیاری

وی افزود: به نظر می‌رسد باید بین مسئولان مربوطه هم‌افزایی، وحدت و همراهی بیشتری شکل گیرد چراکه استانی که دارای ظرفیت‌های خدادادی بیشماری است نباید در رتبه نخست بیکاری کشور جای گیرد.

فولادی اضافه کرد:توجه به ظرفیت دامپروری چهارمحال و بختیاری از مهمترین راهکارهای رفع بیکاری و رونق اشتغال است، اگر دامداری استان را رونق دهیم علاوه‌بر اشتغالزایی و مهاجرت معکوس روستاییان از شهر به روستا، شاهد شکوفایی اقتصاد این استان نیز خواهیم بود.

وی بیان کرد:کشاورزی و به ویژه بهره‌گیری از ظرفیت گلخانه‌ها از دیگر راهکارهای رفع بیکاری در استان به شمار مي آيد و در همین راستا می‎طلبد به روستاییان تسهیلات مناسب و سهل‌الوصول پرداخت شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان با  گلايه از همراهی  نکردن برخی مسئولان استان افزود: مدیریت ارشد استان در حالی که رییس ستاد پشتیبانی از گروه‌های جهادی است اما تاکنون یک جلسه در این خصوص نداشته و انتظار می‌رود این همراهی تقویت شود،البته نبايد همکاري هاي خوب را هم ناديده گرفت ، دستگاه‌هایي نظیر منابع طبیعی و آبخیزداری که در کنار ما بوده اند و در همین راستا اداره کل منابع طبیعی استان یک هزار و 250 هکتار زمین برای کشت گیاهان دارویی در اختیار گروه‌های جهادی قرار داده است.

فولادی از اقدامات بسیج سازندگی در سال 1400 گفت و عنوان کرد: تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره) از دیگر همکاری های بین بخشی این سازمان است که در اين رابطه به مناسبت سال جهش تولید تفاهم نامه ای به مبلغ 38 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در قالب اعطای تسهیلات منعقد شده است.

وی تصریح کرد: علمی کردن فعالیت های جهادی از مهمترین برنامه های این سازمان بوده ، سند راهبردی در همین راستا تنظيم شده است که بر اساس آن فعالیت های جهادی طبق برنامه و بر اساس چشم انداز 5 ساله پیگیری می شود.

فولادی بیان کرد: بجز مراحل قبلي که با تمام توان در خدمت نيازمندان و آسيب ديدگان از کرونا بوديم، در مرحله سوم کشوری اين رزمايش که همزمان با مرحله هفتم استانی بود مبلغ 55 میلیارد تومان کمک مومنانه از خیرین، سازمان بسیج مستضعفين، قرارگاه محرومیت زدایی و قرارگاه خاتم الانبیا جمع آوری و توزیع شد. در این مرحله 12 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در سطح استان توزیع شد.

وی از اعزام گروه های جهادی خبر داد و گفت: اعزام اردوهای جهادی به مناطق محروم استان به میزان 25 هزار و 400 نفر روز، اعزام گروه های جهادی تخصصی به مناطق محروم به میزان 21 هزار نفر روز، اعزام گروه های جهادی حضرت قمربنی هاشم به فرماندهی سردار فرمانده سپاه و معاونین به روستای چین موگویی و اوره و بارز لردگان در 2 مرحله از جمله فعاليت هاي جهادگران و اقدامات اين سازمان است.

وی همچنین افزود:ضمن اينکه 2 هزار و 866 طرح عمرانی و محرومیت زدایی نيز در استان طی سالجاری اجرايي شده است، ساخت و ترمیم خانه های محرومین، تعمیر مسکن ناشی از سیل، خانه عالم، دارالقرآن، مدرسه‌سازی، ساخت و بازسازی مسجد، غسالخانه، آبرسانی روستایی و کشاورزی، پل سازی و جاده سازی از جمله طرح هايي است که نهايي شده و به بهره برداري رسيده اند.

وی در راستای همکاری با بسیج ادارات نیز عنوان کرد: ایجاد231  میز خدمت با کمک بسیج ادارات، ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی در قالب 72 کارگاه، تشکیل صندوق های قرض الحسنه اشتغال زای مردم محور شامل 494 صندوق، راه اندازی 25 تعاونی و ایجاد اشتغال در قالب کارگاه های خیاطی، کشاورزی و خدماتی، تشکیل جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی و تنظیم سند و تنظیم 3 سند راهبردی برای اجرای طرح های مهار آبها و پلنهای خورشیدی و حفظ جنگلها از دیگر این فعالیت ها به شمار می رود.

انتهای پیام/1030 ج





 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۰۲:۰۴

16 Aug 2021