۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۴۸۳۰۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان چهار محال و بختیاری؛

فروکش موج پنجم کرونا در صورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی/ سیر نزولی در گرو عملکرد مسئولین و مردم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان چهارمحال و بختیاری گفت: عبور ازین موج کرونا کاملا بسته به رفتار مردم و اقداماتی که توسط مسئولین صورت می گیرد دارد،اگر سطح رعایت پروتکل ها بالا رود ما در مرحله هستیم که میتوانیم بگوییم در همین هفته و یا هفته آینده می توانیم به قله برسیم و به مرور سیر نزولی شروع شود.
فروکش موج پنجم کرونا در صورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی/ سیر نزولی در گرو عملکرد مسئولین و مردم
دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ در مورد رویدادهای کرونایی در 24 ساعت گذشته افزود:با توجه به تعطیلی روز گذشته تعداد مراجعین ما نسبتا کمتر بوده و در بخش سرپایی 671 نفر به مرکز بهداشت درمان سرپایی استان مراجعه کردند و مشکوک به بیماری کرونا طلقی شدند که ازین تعداد ابتلای  269  نفر به این بیماری قطعی شد.

وی افزود:همین طور 138 نفر در مراجعات بالینی در استان دارای علاِم مشکوک به بیماری را داشته اند که پذیرش و بستری شده اند و در نتیجه آزمایش کووید 19 نتیجه 60 نفر از آنها به بیماری کرونا مثبت شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد افراد بستری در بخش های کرونا بیمارستان های مختلف استان 649 نفر می باشد که ازین تعداد 559 نفر بیماری آنها قطعی و محرز می باشد.

شیرانی بیان کرد: علاوه این تعداد بیش از 200 نفر تست آنها منفی است ولی علائم پاراکیلینک کاملا به نفع بیماری کووید 19 و در همین بخش ها بستری هستند، با احتساب تمام موارد مثبت،منفی و منفی کاذب تعداد کل افراد بستری در بخش های کووید 19 در حال حاضر در استان 854 نفر می باشد که بیش از 60 درصد تخت های بیمارستان های استان را اشغال کرده اند.

وی همچنین افزود: 66 نفر از بیماران شرایط بالینی نامساعد را دارند که در بخش های ویژه تحت مراقبت هستند و متاسفانه با اضافه شدن 4 مورد  فوتی ناشی از بیماری کووید 19 تعداد فوتی های این بیماری در استان به عدد 1270 نفر رسید.

شیرانی افزود:عبور ازین موج کرونا کاملا بسته به رفتار مردم و اقداماتی که توسط مسئولین صورت می گیرد دارد،اگر سطح رعایت پروتکل ها بالا رود ما در مرحله هستیم که میتوانیم بگوییم در همین هفته و یا هفته آینده می توانیم به قله برسیم و به مرور سیر نزولی شروع شود،ولی اگر رعایت نشود این قله می تواند به همین حالت ادامه پیدا کند،اگر تردد ها و بخصوص میهمانی ها و دورهمی ها رعایت شود می توان امیدوار بود در دو سه هفته آینده کم کم مرحله نزولی شروع شود.

شیرانی در پایان با اشاره به اینکه بیماری کرونا شاید ماه ها و سالها در جامعه وجود داشته باشد و حذف نشود افزود:بیشتر شواهد علمی نشان می دهد که این آخرین موج منجر به بستری و مرگ و میر شدید است ، ازین پس با توجه به شروع واکسیناسیون و سرعت خوب آن بیماری شکل خفیف تر خود را همانند آنفولانزا و سرما خوردگی نشان می دهد و افزایش موارد سرپایی را بیشتر شاهد خواهیم بود، امکان اینکه این پیک آخرین موج این بیماری باشد زیاد است.

انتهای پیام /1030 ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۲۱:۲۱:۱۸

14 Aug 2021