۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۴۸۳۰۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مطرح کرد

بهبود وضعیت سرُم در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: وضعیت سرم به ویژه در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است.
بهبود وضعیت سرُم در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری
مجید شیرانی رئیس انشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: وضعیت سرم به ویژه در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است.

 وی افزود: اگر همین روند ادامه پیدا کند از حدود ده روز آینده دیگر مشکل حادی برای تامین سرم نداریم، اگرچه قابل ذکر است در حال حاضر نیز مصرف سرم در حال مدیریت است و جای به‌ویژه در بخش‌های کرونا سرپایی نبوده که سرم نداشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد: روال توزیع سرم به صورت کشوری بهبود پیدا کرده است و در روزهای آینده مشکل در این خصوص به صورت کامل رفع خواهد شد.

شیرانی خاطرنشان کرد: شایعاتی مثل اینکه برخی داروها به ویژه داروهای تقویتی با تزریق واکسن تداخل دارد که منجر به عوارض شدید یا مرگ می‌شود، عدم استحمام بعد از تزریق واکسن و... در خصوص واکسن مطرح است که البته صحیح نیست.

وی اضافه کرد: نکته قابل توجه درخصوص واکسن این است که مردم حساست زیادی روی نوع واکسن‌ها نشان می‌دهند، لازم است عنوان شود همه واکسن‌ها که در دسترس هستند مورد تایید سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و تفاوت چندانی چه به لحاظ عوارض و اثربخشی ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد توصیه کرد: مردم هر واکسنی که در دسترسشان بود استفاده کنند و نگرانی، وسواس و حساسیت درخصوص آن نداشته باشند.

شیرانی اضافه کرد: قبل از تزریق واکسن ناشتایی طولانی مدت نداشته باشند و بعد از تزریق آن نیز بسیار مهم است که استراحت کافی کنند، مایعات فراوان بنوشند و تغذیه مناسب داشته باشند.

وی یادآور شد: تغذیه مناسب به معنای غذای خاصی نیست، همان غذای معمول روزانه که از همه گروه‌های غذایی در آن وجود داشته باشد، کافی است.

انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۳۶:۲۵

14 Aug 2021