۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۴۸۲۸۳
از ابتدای دهه اول محرم صورت می گیرد

توزیع غذای نذری از سوی هیات های مذهبی در بین مراکز درمانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: اقدام دیگری که در دهه اول محرم توسط هیات های مذهبی در استان انجام می شود، توزیع غذای نذری در مراکز درمانی به ویژه بخش های ویژه بیماران کرونایی است.
توزیع غذای نذری از سوی هیات های مذهبی در بین مراکز درمانی
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: از ابتدای سال 1400 تاکنون هفت مورد وقف در بخش های مختلف در استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: این موقوفات در زمینه های پزشکی، ساخت مسجد و حسینیه و یک مورد نیز وقف مجتمع فرهنگی_ مذهبی در شهر باباحیدر به ارزش ۲۵ میلیارد ریال بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص برنامه های پیش بینی شده برای ماه محرم در بقاع متبرکه این استان، ادامه داد: عنوان کلی برنامه های این ماه، طرح سوگواره بصیرت عاشورایی است، این طرح به فراخور مناسبت های دهه اول محرم زیرشاخه هایی دارد.

امیری عنوان کرد: برای مثال آیین "احلی من العسل" است که ویژه دانش آموزان اجرا می شود، امسال این آیین به دلیل شیوع بیماری کرونا از طریق شبکه شاد و با همکاری آموزش و پرورش انجام می پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه دیگر شیرخوارگان حسینی است که در شهرستان های دیگر استان به جز شهرکرد در بقاع متبرکه اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پیش از این آیین اهتزاز پرچم عزای امام حسین (ع) به صورت مشترک به سازمان تبلیغات استان در تپه نورالشهدا و همچنین بقاع متبرکه در سراسر این استان انجام شد.

امیری بیان کرد: برنامه دیگری که امسال برای بزرگداشت ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان پیش بینی شده است برنامه "هر خانه یک روضه" است، براساس این طرح و به دلیل شیوع بیماری کرونا، شماره تلفن مبلغانی که از شهر قم به استان اعزام شدند یا آن هایی که اهل این استان هستند در محل بقاع متبرکه نصب می شود تا افرادی که بخواهند مراسم عزاداری محدود برگزار کنند بتوانند با این مبلغین تماس گرفته و از ظرفیت آن ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ویژه برنامه های روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و آیین رهروان زینبی نیز در محل بقاع متبرکه در سراسر استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری یادآور شد: طرح دیگر شمیم حسینی است که به جهت حمایت از هیات های مذهبی اجرا می شود، در قالب این طرح از هیات های مذهبی شاخص در بقاع متبرکه حمایت های مادی و مالی صورت می گیرد، این کار به دلیل شیوع بیماری کرونا و خسارتی که به هیات های مذهبی وارد شده است، صورت می گیرد.

امیری افزود: قبل از شیوع بیماری کرونا اقلام مورد نیاز هیات ها مثل قند، چایی، برنج و... در بین آن ها توزیع می شد اما از سال گذشته که با بیماری کرونا و محدودیت برپایی هیات های عزاداری مواجه شدیم، طرح شمیم حسینی اجرا شد، سال گذشته حدود ۳۰ میلیون تومان به ۲۰ هیات عزاداری شاخص در بقاع متبرکه کمک شد و پیش بینی می شود امسال نیز به همین تعداد هیات کمک شود.

وی ادامه داد: اقدام دیگری که در دهه اول محرم توسط هیات های مذهبی در چهارمحال و بختیاری انجام می شود، توزیع غذای نذری در مراکز درمانی به ویژه بخش های ویژه بیماران کرونایی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: حمایت از گروه های تعزیه خوانی مورد تایید سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز در دستور کار است و این کمک ها در قالب حمایت های مالی و... خواهند بود.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۵:۲۲:۱۴

12 Aug 2021