۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۴۸۲۷۶
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری:

زنان، کمترین تمایل را برای بیمه شدن دارند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: تنها 5 هزار نفر از جامعه هدف بیمه شدگان در استان زنان هستند و مشکلی که وجود دارد این است که زنان به دلایل مختلف اقبال کمتری برای بیمه شدن دارند.
زنان، کمترین تمایل را برای بیمه شدن دارند
به گزارش جهانبین نیوز؛ جعفر شاه‌بندری مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری در نشست با خبرنگاران پایگاه خبری جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: با توجه به اینکه گیرندگان خدمت در مجموعه صندوق بیمه روستاییان و عشایر قشر خاصی هستند که گاها ممکن است حتی در برآوردن حداقل نیازهای خود نیز ناتوان باشند لذا تلاش شده است تا بتوان با ارائه اطلاعات بیشتر به این قشر، خدمات بهتری به آن‌ها ارائه نمود.

وی افزود: صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری کار خود را از سال 84 آغاز کرد، این صندوق به صورت 51 کارگزاری که مستقیما با ستاد مرکزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط است به ارائه خدمت پرداخت، بعد از آن در سال 89 مدیریت استانی صندوق بیمه تشکیل شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جامعه هدف صندوق در این استان 163 هزار نفر است که تقریبا 25 درصد آن‌ها بیمه شده‌اند، این استان در بحث بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در رده متوسط کشوری قرار دارد اما از آنجا که یک استان فعال در زمینه کشاورزی و دامپروری هستیم، ایده‌آل نیست.

شاه‌بندری با اشاره به اینکه تنها 5 هزار نفر از جامعه هدف بیمه شدگان در چهارمحال و بختیاری زنان هستند، عنوان کرد: کارهایی در بحث بیمه زنان و جوانان در روستاها و مناطق عشایر آغاز شده است، مشکلی که وجود دارد این است که زنان به دلایل مختلف اقبال کمتری برای بیمه شدن دارند، لذا در بحث بیمه زنان باید تلاش و آگاهی بخشی بیشتری صورت گیرد تا بانوان در رده سنی 18 تا 50 سال بتوانند از خدمات بهتری برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان و روستاییان، شهرهای زیر 20 هزار نفر و کشاورزان در شهرهای بالای 20 هزار نفر همگی می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بهره‌مند شوند و محدودیتی در بیمه آن‌ها وجود ندارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین در شهرکرد که بزرگ‌ترین شهر استان به شمار می‌رود آن دست از افرادی که به نوعی با کشاورزی در ارتباط هستند نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، همچنین بافندگان، فعالین در عرصه صنایع دستی، معرفی شدگان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی و عمده مردم در شهرهای بالای 20 هزار نفر در این استان مشمول این بیمه‌ها می‌شوند.

شاه‌بندری بیان کرد: استقبال از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین کشوری خوب است اما بحث بی اعتمادی مردم نسبت به بیمه‌ها وجود دارد و آن به دلیل برخی بدعهدی‌های بیمه‌ها در زمان گذشته بود، امید است با تشکیل دولت جدید شرایط بهتر شود و بی اعتمادی مردم نسبت به بیمه‌ها رفع شود.

وی تاکید کرد: دریافتی‌های بیمه به صورت سالیانه انجام می‌شود، هشت سطح دریافتی وجود دارد که حداقل آن 390 هزار تومان و حداکثر آن یک میلیون و 140  هزار تومان است، این ارقام از سوی متقاضیان بیمه‌ها می‌تواند هم به صورت یکجا و هم به صورت اقساطی پرداخت شود و حقوق و مستمری پرداختی بعد از بازنشستگی به فرد بستگی به این هشت سطح و میزان پولی دارد که فرد به عنوان حق بیمه پرداخت کرده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: صندوق مستقل زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم، این وزارتخانه 18 صندوق دولتی مختلف همچون تامین اجتماعی، بازنشستگی، فولاد و... دارد.

شاه‌بندری تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک صندوق دولتی است و مردم از بابت بیمه شدن در آن و حفظ حقوقشان اطمینان خاطر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در چهارمحال و بختیاری این است که پیشینه بیمه‌ای ندارد، گفت: در این استان صرفا طیفی به عنوان کارگر و کارمند بیمه هستند و تنها دو درصد صنعت کشور در این استان وجود دارد،  همچنین بسیاری از خانواده‌ها از اهمیت حقوق و مزایای بازنشستگی اطلاع ندارند، لذا می‌طلبد تلاش‌ بیشتری برای جذب مردم به بیمه‌ها به ویژه بیمه‌های دولتی صورت گیرد.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۲۹:۵۳

11 Aug 2021