۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۴۸۲۱۹
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

بیش از یک میلیون رأس دام در چهارمحال و بختیاری هویت گذاری شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: یک میلیون و 79 هزار و 549 رأس دام اعم از سبک و سنگین در این استان با هدف هویت گذاری و جلوگیری از قاچاق دام پلاک‌کوبی شدند.
بیش از یک میلیون رأس دام در چهارمحال و بختیاری هویت گذاری شد
سام مردانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به  اینکه جمعیت دامی استان حدود یک میلیون 800 هزار رأس دام است، اظهار کرد: از این میزان یک میلیون و 28 هزار و 397 رأس دام سبک و 50 هزار و 748 رأس دام سنگین در استان پلاک‌کوبی شدند.

وی با بیان اینکه طرح هویت گذاری دام یک طرح اجباری است و ارائه هرگونه خدمات و تخصیص نهاده‌های دامی صرفاً به دامدارانی صورت می‌گیرد که اقدام به پلاک‌کوبی دام‌های خود نموده باشند، تصریح کرد: شناسایی دام‌های موجود، ثبت اطلاعات دام و دامدار، برآورد تولیدات دامی، جابجایی کنترل شده دام و نهایتاً مبارزه با قاچاق دام زنده از اهداف این طرح است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی جامع ازنظر تأمین پلاک، آموزش کارشناسان و مأموران پلاک کوب و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها ازجمله اتحادیه دامداران، اتحادیه عشایری، صندوق بیمه کشاورزی  و ... در جهت اجرایی شدن کامل این طرح استفاده کرد.

مردانی عنوان کرد: عوامل اجرایی این طرح اتحادیه دامداران و شرکت‌های تعاونی تحت پوشش آن در سطح استان، کارگزاران بیمه دام وابسته به صندوق بیمه بانک کشاورزی استان، دامپزشکی، اتحادیه شرکت‌های تعاونی عشایری و پیمانکاران بخش خصوصی پروژه‌های اصلاح نژاد دام هستند.

وی در پایان به پراکندگی مناطق عشایری در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: به‌منظور سهولت عشایر استان در راستای اجرای طرح هویت گذاری دام اکیپ‌های پلاک کوب در تمامی نقاط استان مستقر باشند.

انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۰۴:۲۲

4 Aug 2021