۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۴۸۲۱۷
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

ثبت‌نام 15 هزار نفر برای طرح مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: حدود 15 هزار نفر برای طرح مسکن ملی در سال 98-99 در چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام کردند که همگی این متقاضیان پالایش شدند.
ثبت‌نام 15 هزار نفر برای طرح مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری
حسین‌علی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در دو بخش راه و مسکن اقداماتی خوبی در استان صورت گرفته است و تلاش می‌شود طرح‌هایی که از سال‌های قبل در این دو حوزه آغاز شده است پیگیری شود.

وی افزود: ازجمله مهم‌ترین طرح‌های حوزه راه و مسکن در چهارمحال و بختیاری می‌توان به چهار خطه محور شهرکرد_بروجن_ لردگان اشاره کرد که از سالیان قبل آغاز شده بود و طی روزهای گذشته قطعات باقی‌مانده آن در محدوده سفیددشت و فرادنبه حدود 15 کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بحث چهار خطه محور شهرکرد_بروجن_ لردگان تنها ورودی شهر سفیددشت و فرادنبه به طول دو کیلومتر باقی‌مانده است که در حال حاضر روند برگزاری مناقصه را طی می‌کند.

مقصودی با اشاره به اینکه در محدوده بروجن تا لردگان کل مسیر به‌صورت چهار خطه است، عنوان کرد: تونل‌هایی در محدوده کره‌بس وجود دارند که حفاری یکی از این تونل‌ها تکمیل شده و در حال لاینیگ یا بتن‌ریزی است و تونل دوم در مرحله حفاری است که متعهد شدیم طی یک برنامه سه‌ساله تکمیل و تحویل شود.

وی خاطرنشان کرد: محور دیگر در چهارمحال و بختیاری که در دست احداث قرار دارد، محور شهرکرد_شلمزار به سمت خوزستان است که در حال حاضر بیش از 6 پیمانکار در این محور در حال فعالیت هستند و رقم قرارداد در این مسیر بیش از 400 میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روند پروژه محور شهرکرد_شلمزار از سال گذشته سرعت خوبی گرفته است، اضافه کرد: این محور بسیار پُر ترافیک است و بیش از 16 هزار وسیله نقلیه در روز از این محور تردد می‌کند، بالطبع حوادث و تصادفات ناگوار در این محور رخ می‌دهد به همین دلیل تمام تلاشمان این است که پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل شود.

مقصودی بیان کرد: از دیگر پروژه‌های راه‌سازی چهارمحال و بختیاری محور گورمیزه (اردل_دوپلان) است، چندین تونل در این محور وجود دارد و تونل بزرگ این مسیر در محور دشتک به فارسان در حال حفاری است.

وی تأکید کرد: محور بن_داران بسیار فعال است، کمربندی شمال شهرکرد افتتاح شد، در محور بلداجی به سمت گندمان چهار خطه در حال اجرا است، از سه‌راهی گوشکی به سمت پل قرح در نزدیکی استان کهگیلوبویر احمد احداث یک محور چهار خطه در دستور کار قرار دارد و دیگر پروژه‌هایی که در سراسر استان در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: حدود 15 هزار نفر برای طرح مسکن ملی در سال 98-99 در چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام کردند که همگی این متقاضیان پالایش شدند.

مقصودی افزود: مسکن ملی از سال گذشته به دو کارگزار ازجمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) واگذار و این پروژه وارد فاز اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری احداث مسکن به بنیاد مسکن استان سپرده شده است و زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی این استان واگذار می‌شود، ادامه داد: مسکن ملی در شهرستان‌ها در قالب گروه‌های ساخت انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در دو شهر شهرکرد و بروجن چون ساختمان‌ها به‌صورت انبوه‌سازی اجرا می‌شوند روند اجرای طرح از طریق پیمانکار انجام می‌شود.

انتهای پیام/1031ج
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۳۷:۳۵

4 Aug 2021