۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۴۸۱۹۷
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با دانا؛

رانت، حجم نقدینگی و تورم ایجاد شده در دولت روحانی کار را برای دولت رئیسی سخت کرده است

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رانت، حجم نقدینگی و تورم ایجاد شده در دولت روحانی کار را برای دولت سیزدهم بسیار سخت کرده است، گفت: حتی در زمان جنگ معیشت مردم بهتر از زمان دولت تدبیر و امید بود.
رانت، حجم نقدینگی و تورم ایجاد شده در دولت روحانی کار را برای دولت رئیسی سخت کرده است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید کاظم موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره روند رشد نرخ تورم در دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: تورمی که هم‌اکنون بر جامعه ما حاکم است، در شأن مردم انقلابی نیست و مردم می‌بینند و می‌دانند که حتی در زمان جنگ نیز معیشت مردم بهتر از زمان دولت تدبیر و امید بود.
 
سیاست‌هایی دولت تدبیر و امید، به معیشت مردم ضربه زد

وی افزود: بزرگ‌ترین نگرانی امروز افزایش قیمت‌هاست که زندگی و معیشت مردم را تحت‌فشار قرار داده و باید بدانیم، قسمت کوچکی از آن به تورم جهانی و تحریم‌ها باز می‌گردد، ولی مشکل اصلی اینجاست که قسمت اعظم و عمده این مشکلات تورمی به تصمیمات دولت تدبیر و امید و خودتحریمی‌های اعمال شده توسط دولت آقای روحانی بازمی‌گردد. عمده این مشکلات از زمانی شروع شد که دولت روحانی دست به واردات مواد اولیه زد که در پی این اقدام، به صنایع کشور آسیب جدی وارد شد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در زمینه صادرات هم همین اشتباهات رخ داد و در جایی که نیاز داخلی به محصولات کشاورزی را داشتیم این محصولات صادر شده و با چند برابر قیمت به دست مردم می‌رسید. محصولات استراتژیک کشور که توسط کشاورزان تولید می‌شد با قیمت‌گذاری ناصحیح آسیب دید و باعث کاهش تولید شده و امنیت غذایی کشور را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: در این دوره واردات با ارز دولتی انجام می‌شد ولی به قیمت آزاد به دست مصرف‌کنندگان می‌رسید و رانت‌ ایجاد شد. سیاست‌هایی دولت به‌جای کمک، به معیشت مردم ضربه زد؛ حتی اگر تعمدی در این اقدامات نبوده باشد، تنها دستاورد آنها ظلم به مردم بود.
 
اگر دولت روحانی درست عمل می‌کرد؛ امروز در چنین وضعیتی نبودیم

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: امیدواریم که با روی کار آمدن دولت آقای رئیسی و با استفاده از راهکارهایی که ایشان با مشورت اقتصاددانان به کار خواهد برد، تورم را کنترل و این روند رشد قیمت‌ها تعدیل شود، چرا که مردم بیشتر این تاب تحمل این فشارها را ندارند.
موسوی بیان کرد: اگر مردم ببینند که رئیس‌جمهور جدیدشان تمام تلاشش را برای بهبود وضعیت کنونی می‌کند و تا حدی مشکل اشتغال و تأمین اقلام اساسی زندگی آنها مرتفع شود، پشت نظام و اسلام می‌ایستند و در بهبود شرایط به دولت و مسئولان کمک خواهند کرد.

وی تصریح کرد: اگر عملکرد دولت تدبیر و امید کمی منصفانه و درست و با تفکر بود امروز در چنین وضعیتی نبودیم ولی درست عمل نکرد و دولت سیزدهم باید با توجه به تهدید جنگ آب در ۱۵ سال آینده از هم‌اکنون با برنامه‌ریزی عمل کند و با مشورت کارشناسان به‌گونه‌ای عمل کند که مشکلات کمترین آسیب را به زندگی مردم برساند.
 
دولت سیزدهم راه سختی در پیش رو دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امید است دولت سیزدهم با کم کردن تضاد در مدیریت‌ها که در دولت تدبیر و امید بیداد می‌کرد و مدیران بیشتر درگیر حاشیه‌ها بودند تا مدیریت اقتصادی کشور، در جهت انتظار مردم و نمایندگان گام بردارد و با هماهنگی بین اعضای دولت و تدبیر بیشتر در امور اجرایی، مردم را از آسیب‌های اقتصادی حفظ کنند.

موسوی در پایان گفت: اجرای سیاست‌های اشتباه اقتصادی و تورم در دولت روحانی، کشور را در لبه تیغ قرار داده است و دولت سیزدهم راه سختی در پیش رو دارد و حل مشکلات باقی مانده از دولت روحانی حتی ممکن است چند سال زمان ببرد، البته مجلس نیز تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا با هماهنگی و همدلی دولت جدید، قدمی در راه سامان‌دهی معیشت مردم بردارد.
 
انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۰۵:۰۴

2 Aug 2021