۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۴۸۱۸۸
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

طبیعت‌گردی، مهم‌ترین شاخصه گردشگری در چهارمحال و بختیاری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: شاخصه طبیعت‌گردی یک ویژگی مهم در چهارمحال و بختیاری است، کما اینکه آب و هوای این استان نیز نسبت به استان‌های هم‌جوار بسیار مناسب است که همین امر باعث جذب گردشگران از نقاط مختلف کشور به این استان می‌شود.
طبیعت‌گردی، مهم‌ترین شاخصه گردشگری در چهارمحال و بختیاری
فرجام سميعی کرانی سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: شرایط جوی، آب و هوایی و منابع طبیعی استان بر پایه اکوتوریسم است، آبشارها، چشمه‌ها، مناطق بکر و زیبایی که این استان وجود دارد، رودخانه‌های کارون و زاینده‌رود و... همگی ظرفیت‌های طبیعی برای توسعه صنعت گردشگری هستند.

وی افزود: گردشگری ورزشی در چهارمحال و بختیاری به خاطر وجود رودخانه‌های بزرگ و کوچک در این استان، به‌خوبی نتیجه داده است، در حال حاضر تعداد زیادی گروه‌های قایق‌رانی و رفتینگ در این استان وجود دارد، همچنین رشته‌های دیگر گردشگری ورزشی که به قابلیت‌های گردشگری این استان اضافه کرده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از حدود 15 فاکتوری که برای گردشگری ورزشی معرفی شده است، 10 مورد آن در این استان وجود دارد.

سمیع عنوان کرد: شاخصه طبیعت‌گردی یک ویژگی مهم در چهارمحال و بختیاری است، کما اینکه آب و هوای این استان نیز نسبت به استان‌های هم‌جوار بسیار مناسب است که همین امر باعث جذب گردشگران از نقاط مختلف کشور به این استان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ادعا نمی‌کنیم که به لحاظ زیرساخت‌های گردشگری همچون هتل‌ها، کمپینگ‌، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و... در این استان قوی هستیم، اما در زیرساخت‌های استانی نیز ضعف وجود دارد، این استان به لحاظ جاده، راه‌آهن، پروازهای منظم هوایی، بهداشت و درمان و... نیز کمبودهای فراوانی دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اکثر ظرفیت‌های گردشگری استان در مناطق دوردست واقع شده است و شاید هیچ سرمایه‌گذاری به دلیل فصلی بودن برخی مناطق گردشگری حاضر به سرمایه‌گذاری در آن مناطق نباشد، از همین رو بحث سرمایه‌گذاری به سمت اقامتگاه‌های بوم‌گردی سوق داده شد تا بتوان هم از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هم کمپینگ‌های عشایری استفاده تا کمبودها در بحث زیرساخت‌های گردشگری جبران شود.

وی تصریح کرد: در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری باید زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود تا اگر قرار است کمپینگی در محل برپا شود گرفتار مشکلات اجتماعی نشویم، این‌ها در کنار مشکلاتی همچون کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه، نبود آب، برق و اینترنت، ملاحظات زیست‌محیطی و منابع طبیعی و... هستند که به‌نوعی برای توسعه صنعت گردشگری محدودیت ایجاد می‌کند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در مناطق گردشگری استان، اولویت با حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی است و بعدازآن توسعه زیرساخت‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.

سمیع تأکید کرد: ازنظر گردشگر داخلی مشکلی نداریم اما مهم‌ترین مشکلی که در حال حاضر در حوزه گردشگری وجود دارد، شیوع بیماری کرونا است.

وی تصریح کرد: منطقه اطراف سد کارون 4 می‌تواند یک ظرفیت بالقوه گردشگری برای چهارمحال و بختیاری باشد با توجه به اینکه در فصول مختلف سال هوا در این منطقه گرم‌تر هم هست، حتی گردشگری در قالب ماهیگیری نیز در این منطقه رواج دارد، اما در همین منطقه نیز به لحاظ برپایی کمپینگ مشکلاتی داریم چون مجوزات آن باید از مرکز گرفته شود.

انتهای پیام/1031ج
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۴۵:۰۷

31 Jul 2021