۰
plusresetminus
سرپرست بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: امروز  ۳۴٠٠ مسکن محرومین و ۴۲ و ۵٠٠ واحد مسکن مقاوم سازی روستایی را در استان،  با حضور دکتر نوبخت ریاست سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور، به بهره برداری رسید. 
۳۴٠٠ مسکن محرومین  در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید/ مقاوم سازی بیش از   ۴۲ هزار واحد مسکن روستایی در استان 
 فرشید ریاحی سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در  گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛   اظهار کرد:  طرح مسکن محرومین طرح بسیار خوبی بود که از سال ۹۸ با حضور نوبخت در استان کلنگ زنی شد که  سهمیه استان در دو مرحله اختصاص پیدا کرد، در مرحله اول ۲۴۴٠ واحد بود که طی  تفاهم نامه با استانداری،  سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن بسته شد که سال ۹۹ عملیات شروع شد و هزار واحد سهمیه  به استان اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد:  این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۴۷ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و ۹۱ میلیارد تومان کمک های بلاعوض از محل اعتبارات دولتی بود که در اختیار بنیاد مسکن برای پرداخت خانواده های نیازمند  عملیاتی و اجرایی شد. 

 ریاحی اذعان داشت:  این طرح حدود ۲٠۶ هزار متر مربع زیر بنا دارد که حدودا ۲ هزار ۷۵٠ نفر اشتغال در حوزه مسکن ایجاد کرد. 

وی خاطر نشان کرد:  طرح مسکن محرومین فعلا در دو فاز بود که عملیاتی شد و امیدواریم در سال های آتی با انعقاد تفاهم نامه مشابه بتوانیم طرح را در استان دنبال کنیم 

ریاحی افزود:  اما در خصوص مقاوم سازی مسکن روستایی این طرح در راستای اجرایی شدن طرح جامع مسکن روستایی و ان هم به این صورت است که حداقل ۲٠ هزار واحد مسکن روستایی در سطح کشور باید مقاوم سازی شود و هرساله سهمیه استان چیزی حدود ۵٠٠ تا چهار هزار واحد در دست اجرا قرار میگیرد که از محل تسهیلات بانکی تامین اعتبار و مقاوم سازی می شود که به نوعی بشود عملکرد که مساکن روستایی ما در برابر حوادث  آسیب کمتری ببینید.

وی تشریح کرد:  شاخص ما از حدود ۸۱ هزار واحد  مسکن روستایی در استان،  ۴۱ هزار ان مقاوم سازی شد و رقم این شاخص در سطح استان ۵۲ درصد بود که مقاوم سازی مسکن روستایی را در استان داریم که این میانگین کشوری در مقایسه با شاخص عدد بالاتری بود.

ریاحی بیان داشت:  در حال حاضر  ۴۸ درصد واحد های مسکن روستایی مقاوم سازی نشدند که امیدواریم سال جاری برنامه به این صورت باشد که بتوانیم رقم شاخصه را به ۷٠ برسانیم به این معنا که ۷٠ درصد اماکن روستایی ما در برابر حوادث مقاوم سازی شود. 

وی اظهار کرد:  امسال با افزایش سطح تسهیلات بانکی تسهیلات حوزه مسکن روستایی از ۵٠ میلیون تومان به یکصد میلیون تومان ارتقاء  پیدا کرد و باز پرداخت آن از ۱۲ سال به ۲٠ سال با نرخ بهره ۴ درصد است.

انتهای پیام/۱٠۲٠ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۴۷:۰۶

30 Jul 2021