۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۴۸۱۶۷
کارشناس مسائل مذهبی؛

مفصل بودن خطبه غدیر بار معنایی و رسانه ای دارد

کارشناس مسائل مذهبی گفت: مفصل بودن خطبه غدیر بار معنایی و رسانه ای دارد و پیامبر (ص) از تمام ابزار انتقال مطلب به نحو صحیح استفاده می کردند.
مفصل بودن خطبه غدیر بار معنایی و رسانه ای دارد
محمد رحیم حجت پناه کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛بیان کرد: غدیر خروجی 63 سال کار تربیتی جدی خدا بر روی بنده خود است،پیامبر (ص) می فرمایند از کودکی احساس می کردم یک دستی در تربیت من وجود دارد.

وی افزود:نزول قرآن یک اتفاق بزرگی است که ذره ذره آن با خون دل خوردن پیامبر (ص) و امتحانات اطلاعات گوناگون ایشان نازل شد،در غدیر پیامبر(ص) هر آنچه از توحید آموخته بود و از هر آنچه از عالم خلقت درک کرده بود را اجرا کرد.

حجت پناه بیان کرد: تمام کلمات پیامبر (ص)به عنوان برترین مخلوق خدا از آدم تا ختم انسان ها وحی خدا بود و هیچگونه تخلف و اشتباهی در کلام پیامبر (ص) وجود نداشت.

کارشناس مذهبی با اشاره به 88 آیه ای که در خطبه غدیر بکار برده شده است افزود: حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) دو تکلیف را در خطبه غدیر برای مومنان مشخص کردند، اولین تکلیف این بود که کسائی که در صحنه غدیر حضور دارند به عمده کسانی که حضور ندارند خبر بدهند و دومین تکلیف در این واقعه این بود که هر پدری به فرزند خودش خبر این امر مهم را برساند.

حجت پناه با اشاره به اینکه اولین تکلیف انجام گرفت عنوان کرد:وظیفه دوم ما مومنان و شیعیان علی ابن ابی طالب (ع) این است که اول خودمان یاد بگیریم و بعد به فرزندانمان نسل به نسل داستان غدیر را منتقل کنیم.

وی همچنین افزود:نکته دیگری در خطبه غدیر وجود دارد طولانی و مفصل بودن این خطبس نسبت به سخنرانی های پیامبر(ص) زیرا که ایشان کلا آدم کم حرفی بودند و صحبت نمی کردند تا از ایشان سوالی پرسیده شود.

حجت پناه افزود:مفصل بودن خطبه غدیر بار معنایی و رسانه ای دارد و پیامبر (ص) از تمام ابزار انتقال مطلب به نحو صحیح استفاده می کردند.

وی تصریح کرد:در خطبه غدیر ما همه زیبایی هایی که در وجود پیامبر (ص) هست و قرآن را معرفی می کند می بینیم،پیامبر از سر دلسوزی از امت خواهش می کند که امیر المومنین(ع) را تنها به عنوان دوست و یار من نبینید بلکه امام علی (ع) را به عنوان جانشنین و به عنوان کسی که دنباله رو راهش باشید ،پیروی کنید.

وی همچنان بیان کرد :خطبه غدیر خلاصه از آن چیزی است که پیامبر(ص) در طول 23 سال نبوت خود در حوادث مختلف آموخت، خطبه غدیر بیش از اینکه امتحان و ابطلایی برای امیر المومنین (ع) باشد، امتحانی برای پیغمبر (ص) بود.

حجت پناه افزود :واقعه غدیر امتحان امت حضرت محمد (ص) بود و نگرانی پیامبر(ص) ازین بود که این امتحان را باید با امت خود در میان بگذارد.

وی بیان کرد:نگرانی پیامبر (ص) در غدیر ازین بود که بعد آن نبود تا امتش را هدایت کند،این امتحان پیامبر(ص) امتحانیست که دوباره ایشان در آن ساخته می شوند.

وی با اشاره به اینکه عنوان اصلی این 23 سال نبوت پیامبر (ص) در لفظ خداوند است و بیان کرد: لفظ الله مسئله اصلی 124 هزار پیامبر (ص) و حضرت محمد (ص) بوده است.

وی همچنین گفت: خود امیر المومنین (ع) و غدیر دنیایی از حرف است زیرا که در مقابل چشمان ایشان به همسرشان جسارت شد و مامور به صبر شدند،حضرت امیر المومنین علی (ع) در مقابل چشمانشان انحراف امت را می بینند و در حقشان ظلم می شود.

حجت پناه با توجه به وظیفه ما در مقابل غدیر افزود:کار ما سختی نیست زیرا که همه زحمات توسط پیامبر (ص) و امیر المونین علی (ع) و دیگر علمای دینی کشیده شده است، وظیفه ما یکی رساندن این قضیه به دیگران است کاری که تمامی زیر ساخت های آن بنا نهاده شده است.

وی در پایان تصریح کرد:بزرگداشت این روز بر عهده ماست و هر کسی به نوعی ارتباط برقرار می کند،طبق رسم و رسومات خودمان باید بزرگداشت برای غدیر بگیریم و اتفاقات خوب و شیرین زندگی هایمان را به اسم غدیر رقم بزنیم اما با همه رسم و رسومات و فرهنگ هایی که داریم و با رعایت همه پروتکل های فرهنگی و مذهبی وقتی این روز را به نمایش می گذاریم این نکته وجود دارد که ما چه بظاهر شادی و چه بظاهر غم یک نشاط حسینی داریم و آن هم زیارت اباعبدالله الحسین (ع) است که از اعمال غدیر نیز محسوب می شود.

انتهای پیام/1030 ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۰۸:۱۳:۲۹

28 Jul 2021