۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۴۸۱۲۲

بررسی نقاط ضعف و قوت واگذاری امورات خدمات شهری به بخش خصوصی

شهردار، جمعی از معاونین و مدیران و منتخبین شورای ششم شورای اسلامی نقاط ضعف و قوت واگذاری امورات خدمات شهری به بخش خصوصی و یا انجام به صورت امانی توسط شهرداری را بررسی کردند.
بررسی نقاط ضعف و قوت واگذاری امورات خدمات شهری به بخش خصوصی
به گزارش جهانبین نیوز ؛  بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در جلسه بررسی مشکلات خدمات شهری اظهارداشت: دی‌ماه سال گذشته به علت اتمام قرارداد و عدم رضایت از شرکت خدمات شهری قرار شد شهرداری کار خدمات شهری را به صورت امانی انجام دهد.
 
وی افزود: تلاش شد تا در این مدت کیفیت ارائه خدمات‌دهی را بیش از پیش کنیم هرچند باید در تامین ماشین آلات و تجهیزات اقداماتی صورت گیرد اما این امر سبب شد تا میزان توان شهرداری در این خصوص سنجیده شود.
 
شهردار شهرکرد بیان کرد: در تلاش هستیم بتوانیم تعداد ماشین آلات را افزایش دهیم و ماشین آلاتی که نیازمند نوسازی و تعمیر هستند تکمیل و رفع مشکل شوند. 
 
عبدالغنی ادامه داد: در بحث پرداخت حقوقات نیروها هم مشکلی وجود ندارد در صورتی‌که شرکت قبلی حقوقات کارگران را به موقع پرداخت نمی‌کرد. 
 
محمدرضا بیاتی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: برون‌سپاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی امری مهم و ضروری است به شرط آنکه حاشیه‌ای ایجاد نشود و شرکت مربوطه تعهدات خود را به صورت کامل انجام دهد.
 
وی گفت: نظارت بر شرکت یکی از اقداماتی است که باید توسط شهرداری با دقت و به درستی انجام شود تا از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری به عمل آید. 
 
فاطمه بیگی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: در ابتدا باید فردی که در مناقصه شرکت کرده است تعیین تکلیف شود و اگر برنده نیست بحث انجام کار به صورت امانی توسط شهرداری پیگیری شود. 
 
بیگی ادامه داد: انجام کار توسط شهرداری مزیت‌هایی داشته اما قطعا از کیفیت لازم برخوردار نبوده بنابراین در انجام امور خدمات شهری کیفیت باید اولویت قرار گیرد. 
 
داوود نجفی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: جدا کردن یک شرکت بعد از ۱۱ سال توسط شهرداری کار موثری است و انجام امورات مربوطه به صورت امانی رضایت مردمی را به دنبال داشته است و پرداخت حقوق کارگران هم به درستی انجام شد.
 
وی افزود: ارائه خدمات شهری توسط شهرداری نسبت به گذشته مطلوب شده اما تا رسیدن به نقطه ایده‌آل راه داریم. 
 
یوسف صادقی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه تصریح کرد: انتظار می‌رود شهرداری در ابتدا موضع خود را مشخص کند که کار خدمات شهری را میخواهد خودش انجام دهد یا به شرکت واگذار کند. 
 
وی گفت: اگر خرید ماشین‌آلات توسط شهرداری انجام و بعد مجددا کار به بخش خصوصی واگذار شود شهرداری دچار ضرر می‌شود بنابراین باید دقت شود که کار را به چه صورت می‌خواهیم انجام دهیم. 
 
ماشاءالله ایزدی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه بیان کرد: شهرداری برای برون‌رفت از مشکلات نیازمند یک نقشه راه است تا از روزمرگی نجات یافته و به سمت توسعه پایدار حرکت کند. 
 
ایزدی گفت: شرکت قبلی در سطح شهر اقدامات خوبی برای نظافت انجام می‌داد اما به حاشیه شهر توجهی نداشت در صورتی که در حال حاضر شهرداری به حاشیه‌ها توجه کرده و به سطح شهر و معابر رسیدگی آن‌چنانی ندارد بنابراین برخی مواقع عدم نظارت‌ها آسیب‌زا خواهد بود. 
 
وی از شهردار شهرکرد خواست تا واکسیناسیون کرونای کادر اداری شهرداری شهرکرد را پیگیری نماید. 
 
مصطفی حیدری منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: اتمام کار شهرداری با شرکت قبلی کار شجاعانه و اقدام انقلابی بود اما باید به سمت برون‌سپاری برویم و شهرداری نباید خود را درگیر تعمیر ماشین آلات کند. 
 
وی گفت: شرکت قبلی اگر شرایط شرکت در مناقصه جدید را نداشته که باید از قبل اعلام می‌شد اما حالا که شرکت کرده است باید تعیین تکلیف شود. 
 
 
حیدری با بیان اینکه در بحث امورات شهری دوست داریم هم‌پای شهرهای بزرگ حرکت کنیم، گفت: برخی مواقع شیرآبه زباله‌ها در خیابان صدای مردم را در می‌آورد بنابراین باید در این مورد تصمیمات کاربردی اتخاذ شود. 
 
وی با بیان اینکه مخالف خرید ماشین‌آلات هستیم، بیان کرد: صدور پروانه و عوراض هم باید به بخش خصوصی واگذار و برون‌سپاری شود و شهردار به فکر تصمیمات کلان باشد. 
 
 
انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۷:۴۱:۰۷

24 Jul 2021