۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۴۸۱۲۰
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهرکرد تأکید کرد

دامداران از کشتار دام‌های مولد و آبستن پرهیز کنند/ کشتار دام خارج از کشتارگاه و احتمال ابتلا به بیماری‌های مشترک

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهرکرد گفت: از مردم و دامداران تقاضا می‌شود از کشتار دام‌های مولد و آبستن به دلیل شرایطی که در آن قرار داریم اجتناب کنند و دام جوان نَر ترجیحاً کشتار شود.
دامداران از کشتار دام‌های مولد و آبستن پرهیز کنند/ کشتار دام خارج از کشتارگاه و احتمال ابتلا به بیماری‌های مشترک
محمد یزدان بخش رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: توصیه می‌شود اگر قرار است دامی کشتار شود حتماً این کار در کشتارگاه صورت گیرد.

وی افزود: بسیاری از بیماری‌ها بین انسان و دام مشترک است لذا کشتار دام در کشتارگاه می‌تواند از انتقال این بیماری‌های مشترک جلوگیری کند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهرکرد ادامه داد: در فصول گرم سال به سبب فعالیت کنه‌ها شاهد بروز برخی بیماری‌ها همچون تب کریمه کنگو یا بروسلوز هستیم که بیماری‌های ویروسی بسیار خطرناکی هستند، به همین دلیل ذبح دام در کشتارگاه می‌تواند از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کند.

یزدان بخش عنوان کرد: همچنین از مردم و دامداران تقاضا می‌شود از کشتار دام‌های مولد و آبستن به دلیل شرایطی که در آن قرار داریم اجتناب کنند و دام جوان نَر ترجیحاً کشتار شود.

وی یادآور شد: موضوع مهم دیگر لاشه دام کشتار شده است که حداقل به مدت 24 ساعت باید در دمای پایین در یخچال نگه‌داری و سپس مصرف شود، در این مدت است که بسیاری از بیماری‌ها از بین می‌رود لذا نباید بلافاصله بعد از کشتار دام، لاشه آن مصرف شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهرکرد تأکید کرد: برای داشتن یک گوشت سالم نیاز است که دام سالم باشد بنابراین دام باید از مراکز فروش معتبر خریداری شود، واکسیناسیون دام انجام شده باشد و سابقه دام مشخص باشد.

یزدان بخش گفت: دام خریداری شده جهت ذبح باید کاملاً هوشیار و سرحال باشد، آلودگی ظاهری دام به‌واسطه کنه‌ها و دیگر حشرات خون‌خوار با چشم قابل رؤیت است، همچنین دام سالم به‌خوبی غذا می‌خورد و چشم دام سالم براق و سالم است.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۱۰:۲۷

24 Jul 2021