۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۴۸۱۱۸
کارشناس زراعت مرکز خدمات حومه شهرکرد مطرح کرد

مرغوبیت پیاز کشت شده در چهارمحال و بختیاری به نسبت دیگر استان‌های کشور

کارشناس زراعت مرکز خدمات حومه شهرکرد گفت: می‌توان گفت پیاز تولید شده در چهارمحال و بختیاری به دلیل مصرف کم سموم و آفت‌کش‌ها از مرغوبیت بیشتری نسبت به پیاز تولید شده در سایر استان‌ها برخوردار است.
مرغوبیت پیاز کشت شده در چهارمحال و بختیاری به نسبت دیگر استان‌های کشور
به گزارش جهانبین نیوز؛ لیلا غلامحسینی کارشناس زراعت مرکز خدمات حومه شهرکرد در حاشیه بازدید از برداشت پیاز در چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران این استان؛ اظهار کرد: طول دوره برداشت پیاز حدود دو ماه است چون برداشت پیاز در این استان با استفاده از دست صورت می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر پیازی که از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت می‌شود به مصرف روزانه خانوارهای این استان و استان‌های هم‌جوار می‌رسد اما ازآنجاکه پیاز سفید قابلیت ماندگاری و انبارداری ندارد لذا در دیگر فصول سال با کمبود این کالا مواجه می‌شویم.

 رئیس مرکز خدمات حومه شهرکرد ادامه داد: استفاده از انواع سموم، آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌ها در کشت پیاز تولیدی در چهارمحال و بختیاری کمتر از دیگر استان‌های کشور است،  و در مرحله کشت این گیاه آفات و علف‌های هرز کمتری وجود دارد.

غلامحسینی عنوان کرد: می‌توان گفت پیاز تولید شده در چهارمحال و بختیاری به دلیل مصرف کم سموم و آفت‌کش‌ها از مرغوبیت بیشتری نسبت به پیاز تولید شده در سایر استان‌ها برخوردار است.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۵۲:۰۴

24 Jul 2021