کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس زراعت مرکز خدمات حومه شهرکرد مطرح کرد

مرغوبیت پیاز کشت شده در چهارمحال و بختیاری به نسبت دیگر استان‌های کشور

2 مرداد 1400 ساعت 11:49

کارشناس زراعت مرکز خدمات حومه شهرکرد گفت: می‌توان گفت پیاز تولید شده در چهارمحال و بختیاری به دلیل مصرف کم سموم و آفت‌کش‌ها از مرغوبیت بیشتری نسبت به پیاز تولید شده در سایر استان‌ها برخوردار است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ لیلا غلامحسینی کارشناس زراعت مرکز خدمات حومه شهرکرد در حاشیه بازدید از برداشت پیاز در چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران این استان؛ اظهار کرد: طول دوره برداشت پیاز حدود دو ماه است چون برداشت پیاز در این استان با استفاده از دست صورت می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر پیازی که از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت می‌شود به مصرف روزانه خانوارهای این استان و استان‌های هم‌جوار می‌رسد اما ازآنجاکه پیاز سفید قابلیت ماندگاری و انبارداری ندارد لذا در دیگر فصول سال با کمبود این کالا مواجه می‌شویم.

 رئیس مرکز خدمات حومه شهرکرد ادامه داد: استفاده از انواع سموم، آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌ها در کشت پیاز تولیدی در چهارمحال و بختیاری کمتر از دیگر استان‌های کشور است،  و در مرحله کشت این گیاه آفات و علف‌های هرز کمتری وجود دارد.

غلامحسینی عنوان کرد: می‌توان گفت پیاز تولید شده در چهارمحال و بختیاری به دلیل مصرف کم سموم و آفت‌کش‌ها از مرغوبیت بیشتری نسبت به پیاز تولید شده در سایر استان‌ها برخوردار است.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 48118

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48118/مرغوبیت-پیاز-کشت-شده-چهارمحال-بختیاری-نسبت-دیگر-استان-های-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir