۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۴۸۰۷۶
در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت

آغاز رسمی واکسیناسیون با واکسن " کوو ایران برکت"

بعد از ظهر امروز با تزریق واکسن "کوو ایران برکت" به فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) واکسیناسیون رسمی با این واکسن در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
آغاز رسمی واکسیناسیون با واکسن " کوو ایران برکت"
به گزارش جهانبین نیوز؛ بعد از ظهر امروز با تزریق واکسن "کوو ایران برکت" به فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) آغاز رسمی واکسیناسیون با این واکسن در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

پیش از این واکسیناسیون کرونا توسط واکسن‌های خارجی در چهارمحال و بختیاری انجام می‌شد که با ورود واکسن برکت این فرایند سرعت خواهد گرفت.

علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در آیین آغاز واکسیناسیون "کوو ایران برکت" در چهارمحال و بختیاری؛ اظهار کرد: این استان در اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی موفقیت‌های بیشماری کسب کرد.

وی افزود: در شیوع بیماری‌ها و نبود امنیت است که مردم قدر این دو نعمت بزرگ را می‌دانند و این روزها با وجود بیماری کرونا سلامتی بیش از پیش در بین مردم غنیمت شمرده شد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) ادامه داد: به مدد و دانش بالای دانشمندان کشور، ایران همچون چند کشور دیگر صاحب واکسن کرونا شده است و اولین کسی که واکسن کرونا را تزریق کرد رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بود.

اکبری با اشاره به اینکه سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) از ابتدای شیوع بیماری کرونا همچون سربازی در اختیار مجموعه بهداشت و درمان بوده است عنوان کرد: هم‌اینک نیز با توافقی که صورت گرفت مقرر شد 6 مرکز تجمیعی با استفاده از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی و معاونت بهداشت و درمان سپاه استان تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه سپاه همواره در همه عرصه‌ها همچون سیل، زلزله، اعطای کمک‌های مؤمنانه به اقشار کم درآمد و آسیب دیده و... در میدان‌ها حضور داشته است، خاطرنشان کرد: امروز نیز این ضرورت وجود داشت تا همچون پوشش تزریق واکسن فلج اطفال در بحث واکسن کرونا نیز از ظرفیت سپاه و بسیج استفاده شود.

واکسن " کوو ایران برکت" جزو کم عارضه‌ترین واکسن‌های جهان است

در ادامه این آیین مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد: در روند مدیریت بیماری کرونا فراز و نشیب‌های بسیاری وجود داشت.

وی افزود: یکی از نقاط قوت و تصمیمات خوبی که در عرصه مقابله با بیماری کرونا گرفته شد این بود که ایران خود تولیدکننده واکسن باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: چشم دوختن به واکسن خارجی آن هم در شرایطی که این کشورها دشمنی‌های بسیاری با ایران دارند می‌تواند مشکلات فراوانی برای کشور فراهم کند.

شیرانی عنوان کرد: آنچه غیرقابل باور می‌نمود وجود توان راه‌اندازی سیستم تولید واکسن در کشور بود اما توان بالقوه جمهوری اسلامی ایران تا جایی پیش رفت که خط تولید واکسن با قابلیت تولید انبوه را نیز راه‌اندازی کرد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر همدلی و همراهی بین بخشی به ویژه بسیج و سپاه به کادر بهداشت و درمان بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: واکسن کوو ایران برکت جزو کم عارضه‌ترین واکسن‌های جهان است که اثر وسیعی بر روی گونه‌های مختلف کووید-19 گذاشته و آنتی بادی مناسبی ایجاد می‌کند.

تزریق 94 هزار دُز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری

سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز اظهار کرد: بعد از چهار واکسن خارجی که تزریق آن در 21 بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد، تاکنون 94 هزار دُز واکسن تزریق شده است.

وی افزود: از ابتدای تزریق واکسن تاکنون 9.2 درصد جمعیت هدف بالای 18 سال در چهارمحال و بختیاری واکسینه شدند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عده زیادی از مردم تمایل دارند با واکسن برکت واکسینه شوند، گفت: در خیز پنجم کرونا علاوه بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی راه دیگری جز واکسیناسیون همگانی نداریم.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰

ساعت:

۲۰:۳۳:۲۵

18 Jul 2021