۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۴۸۰۶۷
کارشناس مسائل اجتماعي؛

ضعف مديريتي دستگاه‌ها عامل تأثيرگذار بر خلأ فرهنگي در زمينه حجاب است

کارشناس مسائل اجتماعي گفت: در حال حاضر در جامعه شاهد پوشش‌هاي نامناسب براي آقايان و جوانان نيز هستيم و بعضاً برخي افراد براي يافتن پوشش مناسب دچار مشکل هستند، واضح است که ضعف مديريتي دستگاه‌ها يکي از مهم‌ترين عوامل تأثيرگذار بر خلأ فرهنگي در زمينه حجاب است.
ضعف مديريتي دستگاه‌ها عامل تأثيرگذار بر خلأ فرهنگي در زمينه حجاب است
رضا محمدي در گفتگو با خبرنگار کارشناس مسائل اجتماعی به مناسبت هفته عفاف و حجاب گفت: مقوله عفاف و حجاب حاصل بروز و ظهور عملى دو فضيلت «حياء» و «غيرت» است. اين دو از نشانه ‏هاى اصلى ايمان است و بدون آن ايمان معنايى ندارد.
 
وي تصريح کرد: متأسفانه وضعيت عرضه حجاب و پوشاک به حدي رهاشده که طراحان به خود اجازه مي‌دهند با اين موضوع مهم جامعه با سليقه شخصي و سطحي برخورد مي‌کنند.
 
محمدی بيان داشت: متأسفانه هيچ نظارتي بر روي نوع عرضه پوشاک به بازار و طراحي البسه وجود ندارد در نتيجه شاهد وجود مدها و لباس‌هاي متناسب با فرهنگ غربي و متعارض با فرهنگ ايراني اسلامي هستيم.
 
وي اظهار داشت: متأسفانه دستگاه‌هايي همچون وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامي، وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد و سازمان گمرک‌ها همگي به‌نوعي متولي نظارت بر پوشاک، مد، لباس، توليدات و واردات البسه به کشور هستند. اين در حالي است که شاهد عدم توجه آن‌ها به مسئله عفاف و حجاب و در نتيجه آن بروز معضلات فعلي هستيم.
 
محمدی تصريح کرد: حجاب، در و ديوار مستحكمى است ممكن است انسان پابرهنه‏ى بدون كفش آزادتر باشد، اما تيغ‏ ها و خارها چنان به پاها آسيب مى‏ رسانند كه از نعمت پا و قدرت راه رفتن محروم مى‏شود.
 
وي در پايان گفت: در حال حاضر در جامعه شاهد پوشش‌هاي نامناسب براي آقايان و جوانان نيز هستيم و بعضاً برخي افراد براي يافتن پوشش مناسب دچار مشکل هستند، واضح است که ضعف مديريتي دستگاه‌ها يکي از مهم‌ترين عوامل تأثيرگذار بر خلأ فرهنگي در زمينه حجاب است.

محمدی گفت: متأسفانه هيچ نظارتي بر روي نوع عرضه پوشاک به بازار و طراحي البسه وجود ندارد در نتيجه شاهد وجود مدها و لباس‌هاي متناسب با فرهنگ غربي و متعارض با فرهنگ ايراني_ اسلامي هستيم.

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۳۳:۱۳

18 Jul 2021