۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۸۰۶۵
مراجع عظام تقلید در دیدار رئیس قوه قضائیه تاکید کردند؛

آمادگی حوزه های علمیه برای تربیت نیروهای انقلابی در دستگاه قضا/ مبارزه با مفسدان و رانت خواران در اولویت باشد

مراجع عظام تقلید در دیدار رئیس قوه قضائیه با بیان این که حوزه های علمیه برای تربیت نیروهای انقلابی در دستگاه قضا را دارند، تصریح کردند: مبارزه با مفسدان و رانت خواران در اولویت باشد.
آمادگی حوزه های علمیه برای تربیت نیروهای انقلابی در دستگاه قضا/ مبارزه با مفسدان و رانت خواران در اولویت باشد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه صبح امروز به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید و علما وارد قم شد.
وی ابتدا با حضور در حرم حضرت معصومه(س) ضمن زیارت این حرم نورانی با آیت الله سعیدی دیدار و گفت و گو کرد.
در ادامه این سفر یک روزه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به دیدار مراجع عظام تقلید رفت.

قوه قضائیه با قدرت در برابر دلال بازی و رانت خواری بایستد

آیت الله مکارم شیرازی  در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس جدید قوه قضائیه که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، قوه قضائیه را قوی قوه نظام دانست و اظهار داشت: من فکر میکنم قوه قضائیه قوی ترین قوه هاست برای اینکه قوای دیگر مثل این قوه نمی توانند مقصودشان را عملی کنند. دولت تا مجلس تصویب نکند نمی تواند کاری کند.
وی ادامه داد: مجلس تا زمانی که قوانین تصویب، ابلاغ و اجرا نشود هیچ کاری نمی تواند بکند اما در مقابل قوه قضائیه می تواند جلوی فساد و مفسدین را بگیرد  و حکم صادر کند و این خیلی مهم است.
این مرجع تقلید بر ضرورت حمایت از قوه قضائیه تاکید و بیان داشت: این نهاد انقلابی باید از تمام توان و ظرفیت خود بهره بگیرد تا به اهداف خود در کشور برسد.
وی تصریح کرد: قوه قضائیه باید از توان و ظرفیت خود به صورت حداکثری استفاده کند البته موانعی بر سر راه قوه قضائیه وجود دارد که بعضی از این موانع قابل برداشت و بعضی از آن غیر قابل برداشت است.
آیت الله مکارم شیرازی طولانی شدن مدت زمان دادرسی را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر تشریفات رسیدگی به پرونده ها کوتاه شود به طوری که مردم نتایج کار را زودتر ببینند و به نتیجه برسد مشکلاتشان کم خواهد شد.
وی تاکید کرد: دلال بازی و رانت خواری دو معضل کنونی کشور است که باید با جدیت جلوی این امور گرفته شود تا بازار آشفته، آرامش یابد.
معظم له تصریح کرد: ما امیدوار به خدا هستیم که حضرتعالی موفق شوید و کاری کنید که اعتماد مردم برگردد.

همه مسئولان در جهت رفع مشکلات تولید و بیکاری گام بردارند

آیت‌الله نوری همدانی نیز در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس جدید قوه قضائیه ضمن تبریک انتصاب وی به ریاست قوه قضائیه اظهار داشت: برای شما در این مسئولیت خطیر و انقلابی آرزوی موفقیت دارم.
 وی به نامه ۵۳ نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: این نامه را حضرت علی (ع) خطاب به مالک‌اشتر نوشته‌اند که در واقع باید به‌عنوان عالی‌ترین منشور حکومتی، ملاک عمل همه مسئولان باشد.
آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: بر اساس فرمان و دستور امام علی (ع) برای قضاوت و ایجاد عدل و قسط در جامعه باید قضات از بین افراد باایمان، فاضل، عالم و اخلاقی انتخاب کرد تا با عدالت و برابری بین مردم قضاوت کنند.
وی ادامه داد: قضات باید در مسیر اجرای حق و عدالت قاطعیت داشته باشند و درعین‌حال متقی و صبور باشند تا در برابر ناملایمات، حکمش را تغییر ندهد و در برابر امیال دنیوی سست نشود.

مرجع تقلید شیعیان ضمن تأیید صحبت‌های رئیس قوه قضائیه مبنی بر توجه به حوزه‌های علمیه در جذب قضات تاکید کرد: متأسفانه جریان‌هایی به وجود آمده که حوزه را کنار زده‌اند و آن‌گونه که بایدوشاید، به حوزه توجه نمی‌شود.
وی آمادگی حوزه‌های علمیه برای کمک به دستگاه قضا را یادآور شد و بیان داشت: حوزه آمادگی دارد باتربیت قاضی دستگاه قضا را در تأمین نیروی انسانی موردنیاز خود، یاری دهد و در این میان نیاز به برگزاری جلسات هم‌اندیشی و هم‌افزایی وجود دارد.
آیت‌الله نوری همدانی افزود: امروز دشمنان فراوانی هستند که همه امکانات را برای هجمه به اسلام به کار گرفته‌اند که باید در برابر آنها متحد و مجهز شویم.
وی حمایت از تولید را مهم برشمرد و ابراز داشت: نیاز است که با همدلی و همراهی همه دستگاه‌ها، فضای انقلابی برای خدمت به مردم به وجود آید و مشکلات تولید و بیکاری در کشور برطرف شود.
قوه قضائیه ربا را از جامعه حذف کند

انتظار داریم دستگاه قضا ربا را از جامعه حذف کند

 آیت‌الله علوی گرگانی  نیز در دیدار رئیس قوه قضائیه با تبریک انتصاب ایشان به ریاست قوه قضائیه و آرزوی موفقیت برای وی در این مسئولیت مهم تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه قضا ربا را از جامعه حذف کند.
وی بیان داشت: متأسفانه ربا با اسامی مختلفی از جمله دیرکرد در جامعه وجود دارد و دستگاه قضائی باید با تمام توان در رفع این آسیب تلاش کند.
این مرجع تقلید بر رفع سریع این مشکلات اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح تحول قضائی شاهد موفقیت روز افزون دستگاه قضائی خواهیم بود.

دستگاه قضا مسیر تحول را با قدرت ادامه دهد

آیت‌الله سبحانی نیز با اشاره به استقبال از تلاش‌های دستگاه قضا برای حمایت از تولید، خاطر نشان کرد: باید سرمایه‌های خارج کشور را به سمت داخل جذب کنید و امنیت قضائی و اقتصادی را در کشور فراهم کنید.

وی بیان داشت:ما سعی می‌کنیم به سوالات فقهی شما پاسخ دهیم تا شما هم شب و روز برای رفع مشکلات معیشتی و امنیتی کار کنید.
این مرجع تقلید اضافه کرد:دستگاه قضا مسیر تحول را با قدرت ادامه دهد تا موجب رضایت و خرسندی عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام شود

اتخاذ تدبیر مناسب برای حل مشکل بدهکاران بانکی

آیت‌الله صافی گلپایگانی پیش از ظهر جمعه در دیدار رئیس قوه قضائیه ضمن آرزوی موفقیت در این مسئولیت خطیر گفت: امیدوارم خدا توفیق دهد به نحوی عمل کنید که گرفتاری‌ها و مشکلات مردم حل شده و عملکرد شما موجب رضای خدا و حضرت ولی عصر (عج) باشد.
این مرجع تقلید عظام با عظیم و سنگین خواندن مسئولیت دستگاه قضا گفت: قضاوت شأن حضرت علی (ع) بوده و ان‌شاءالله شما هم باید با اقتدا به ایشان در این مسیر حرکت کنید.
آیت‌الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قوه قضائیه باید به نحوی عمل کند که بدهکاران و کسانی که واقعاً در عسر هستند حبس نشوند گفت: باید شرایطی فراهم شود که این بدهکاران با آسایش بتوانند دین خود را ادا کنند.
وی با اشاره به اهمیت امر قضا و دشواری‌های این کار، گفت: قضاوت از اموری است که دقت زیادی می‌طلبد و قضات باید مراقبت کنند تبعیض در دستگاه قضائی اتفاق نیفتد که الحمدلله در جمهوری اسلامی تاکنون چنین بوده و از این به بعد هم باید روند قضائی عادلانه و به دور از تبعید پیش رود.
این مرجع تقلید از رویکرد دستگاه قضا در خصوص بدهکاران مهریه نیز تقدیر کرد و گفت: الحمدلله برای حل مشکل بدهکاران مهریه کارهای خوبی شده تا افراد به دلیل بدهی مهریه به زندان نروند.
آیت‌الله صافی گلپایگانی خواستار آن شد که دستگاه قضا برای حل مشکل دیگر بدهکاران به ویژه بدهکاران بانکی که واقعاً توان مالی ندارند نیز تدبیر جدی بیاندیشد.



انتهای پیام/110
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۳۱:۳۱

17 Jul 2021