۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۴۸۰۵۷
امام‌جمعه موقت شهرکرد:

نهاد شورای نگهبان مثل سدی محکم از مصالح انقلاب حفاظت می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرکرد، ضمن تشکر از زحمات شورای نگهبان، وظائف شورای نگهبان را بسیار سنگین و مهم دانست و برای اعضای این نهاد انقلابی آرزوی موفقیت کرد.
نهاد شورای نگهبان مثل سدی محکم از مصالح انقلاب حفاظت می‌کند
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرکرد، بعد از حمد و سپاس الهی و صلوات به اولیای الهی، با استناد به روایات، مقصود آیات ابتدایی سوره فجر را دهه‌ی اول ذی‌الحجه عنوان کرد و این موضوع را نشان دهنده جایگاه رفیع و فضیلت این روزها دانست و ضمن اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، عمل ثواب و خیر در این ایام را نسبت به سایر روزهای سال پر فضیلت‌تر برشمرد و پیشاپییش عید بزرگ غدیر را بر تمام مسلمانان و شیعیان تبریک گفت.

وی با اشاره به یکی از نامه‌های امام عصر(عج) به جناب شیخ مفید (ره) که در آن او را برادر خطاب کردند، قسمتی از پیام این نامه را به این شرح بازگو کرد:" اگر شیعیان ما نسبت به عهدی که ما بر آنها داریم اجتماع قلبی داشتند، میمنت و مبارکیِ ملاقات ما از آنها به تاخیر نمی افتاد و اگر چنین وحدت و همدلی داشتند، سعادت پروردگار در مورد دیدار با معرفت با ما، شامل آنها می شد. و چیزی بین ما و شیعیانمان مانع نیست، مگر از اخبار ناخوشایندی که از رفتار آنها به ما می رسد."، «عهد» را همان پیروی از احکام الهی و صفات پسندیده انسانی دانست و گفت: حتی تاخیر در ظهور را هم میتوان ناشی از همین بدعهدی ما نسبت به امام زمان(عج) دانست و انتظار امام زمان (عج) از شیعیان را استوار ماندن بر عهد الهی عنوان کرد.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به این که عده‌‌ای نیرنگ باز با ادعای ملاقات و ارتباط با حضرت(عج)، برخی را فریب داده اند، با این حال ملاقات با امام زمان(عج) در زمان غیبت ایشان را امکان پذیر و غیر قابل انکار دانست و چند مورد از این ملاقات‌ها را برای نمازگزاران جمعه بازگو کرد.

او در ادامه با اشاره به نصیحت امام حسین(ع) به برادر خود محمدبن‌حنفیه، اظهار داشت که از لحظه‌های گذران دنیا جز خاطره چیزی نخواهد ماند و پس از آن انگار چیزی نبوده است، و برعکس آن آخرت، پایدار و دائمی است. و مؤمنین و مسلمین نباید فرهنگ بی بندوباری و کنار گذاشتن ارزش‌ها و تباهی را به زندگی خود راه بدهند و عاقبت نیک و سربلندی برای پرهیزکاران خواهد بود.

حجت الاسلام‌والمسلمین فاطمی در قسمت دوم خطبه‌های نماز جمعه، بعد از حمد الهی و صلوات به حضرت محمد(ص) و خاندان مطهر ایشان، با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان به فرمان امام خمینی(ره) در سال 59، سابقه شورای نگهبان را دوره مشروطیت دانست که 5 نفر مجتهد جامع الشرایط موظف بودند که از قوانین تصویب شده در مجلس شورای ملی مراقبت کنند، اما متاسفانه این اصل هیچ‌گاه بدرستی اجرا نشد تا جاییکه ضد اسلامی ترین قوانین در مجلس دوم تصویب میشد.

سيدابوالحسن فاطمی با اشاره به دشواری وظایف اعضای محترم شورای نگهبان، برای آنها و مخصوصاً آیت الله جنتی، که برای حفظ اسلام و مصالح کشور تلاش می کنند، آرزوی موفقیت و سلامت کرد.

وی ضمن بیان اینکه در صورت دوری از مجالس دینی، اقتدار و صلابت فرزندان و نسل نوی جامعه در معرض خطر انحراف و تباهی خواهد بود، ابراز امیدواری کرد که با دمیدن نور امید در دلها، مشکلات شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰

ساعت:

۱۷:۴۴:۳۸

16 Jul 2021