۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۴۸۰۵۵
امام‌جمعه موقت شهر فارسان

دولت در مقابل بدعهدي امريکا در برجام چه موضعي گرفت/ مقصر اصلي اين وضع اقتصادي براي مردم چه کسي است

امام‌جمعه موقت شهر فارسان گفت: در اين چند سالي که امريکا از برجام خارج شد و اروپا به هيچ تعهدي عمل نکرد دولت در مقابل اين بدعهدي چه موضعي گرفتيد و چه‌کاري براي مقابل به‌مثل انجام دادند.
دولت در مقابل بدعهدي امريکا در برجام چه موضعي گرفت/ مقصر اصلي اين وضع اقتصادي براي مردم چه کسي است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیرغار، حجت‌الاسلام مسلم رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: نهم و دهم ذی‌الحجه به‌عنوان روزهای انتهایی چله موسوی، جشنواره تجلی هدف خلقت انسان و نیل او به مقام قرب الهی است.
 
وی افزود: این هدف خلقت به‌قدری مهم است که اساساً جهنم که بدترین جای عالم هستی است در نسبت با عدم تحقق این هدف خلقت، قابل‌تحمل‌تر است؛ و بیان امیرالمؤمنین (ع) در دعای کمیل گویای همین حقیقت است.
 
وی تصریح کرد: شورای نگهبان با حکم امام و انتصاب شش نفر از فقها در تاریخ 26 تیرماه 1359 رسمیت یافت امام خمینی ره فرمودند: تشخیص شورای نگهبان مخالف قانون نیست، مخالف اسلام هم نیست بلکه میزان است همه باید بپذیرند. مقام معظم رهبری فرمودند: شورای نگهبان برای نظام اهمیت حیاتی دارد یعنی حقیقتاً بودونبود شورای نگهبان به معنی بودونبود نظام جمهوری اسامی است.
 
وی بیان داشت: در این نکته هیچ تردیدی نیست این نهاد انقلابی چنان محکم و خوب عمل کرده است که در سال‌های متمادی دیده‌ایم که همه دشمنان خارجی و منافقین و غرب‌گرایان داخلی همیشه دنبال تخریب کردن این نهاد انقلابی بوده‌اند.
 
وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور محترم روز چهارشنبه مطالبی را بیان کردند که به نکاتی از این مطالب اشاره می‌کنیم. ایشان گفتند مشکلاتی که امروز وجود دارد در حوزه واردات است چرا که واردات به‌موقع انجام نمی‌شود. اگر مشکل در مرغ داریم به خاطر تأخیر در واردات است. اگر در برنج، گندم و غیره مشکلاتی داریم چون خودکفا نیستیم و اگر ما در خشکسالی خودکفا نیستیم پس باید واردات داشته باشیم.
 
وی در ادامه گفت: اگر امریکا یک گل زده ما دو گل زده‌ایم، وقتی پیروز می‌شویم کف بزنید و تشویق کنید! این جناح و آن جناح و این دولت و آن دولت ندارد! اگر اصل 60 قانون اساسی حاکم بود لطمه نمی‌خوردیم. اگر اصل 60 قانون اساسی در 11 آذر شکست نمی‌خورد تمام تحریم‌ها برداشته می‌شد. امروز یک سفره آماده پهن‌شده و امیدوارم دولت سیزدهم بتواند کار را تکمیل کند!
 
امام‌جمعه موقت نکاتی را در مورد سخنان رئیس‌جمهور گفت: واردات کالا دست دولت است و خود شما باید پاسخگو باشید که چرا واردات با تأخیر انجام می‌شود. اخبار بسیاری رسیده که چندین هزار تن کالاهای موردنیاز مردم در گمرکات کشور چندین ماه و سال است که مانده‌اند و در حال فاسدشدن هستند.
 
وی افزود: چرا ما در سال‌های گذشته در بسیاری از اقلام اساسی خودکفا بودیم و الان مشکل‌داریم چون شما نگاه به داخل و تولید داخل و خودکفایی در این هشت سال نداشتید؛ و فقط نگاه شما به چند کشور خارجی بود که همه توانشان را برای نابودی کشور ما به کار بسته‌اند.
 
وی تصریح کرد: شما و دولتتان همه مشکلات کشور را در این هشت سال به گردن دیگران انداختید همه را مقصر جلوه دادید غیر از خودتان، شما مقصر اصلی این وضع اقتصادی برای مردم هستید چرا به‌جای پاسخ‌گویی و عذرخواهی از مردم همه را به‌غیراز خودتان مورد اتهام قرار می‌دهید.
 
وی اظهارداشت: اگر در 11 آذر قانون اقدامات راهبردی مجلس شورای اسلامی برای لغو تحریم‌ها نبود الان 4 کشور حاضر به مذاکرات وین نمی شدند. در این چند سالی که امریکا از برجام خارج شد و اروپا به هیچ تعهدی عمل نکرد، شما در مقابل این بدعهدی چه موضعی گرفتید و چه‌کاری برای مقابل به‌مثل انجام دادید.
 
وی در پایان گفت: این سفره آماده‌ای که شما گفتید ای‌کاش بیان می‌کردید که چه چیزهای را در داخل این سفره آماده کرده‌اید به‌جز مشکلات اقتصادی و تورم و گرانی.

انتهای پیام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰

ساعت:

۱۷:۱۲:۴۲

16 Jul 2021