۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۴۸۰۵۲
معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور؛

بی توجهی به مسائل پدافند عامل اتفاقات رخ داده در حوزه پالایشگاهی است

مهدی رحیمی معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: برخی از اتفاقات رخ داده در حوزه پالایشگاهی و مراکز حساس در سطح کشور به‌علت بی‌توجهی به مسائل پدافندی است.
بی توجهی به مسائل پدافند عامل اتفاقات رخ داده در حوزه پالایشگاهی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ مهدی رحیمی امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل این استان پس از فراز و نشیب‌های بسیار پس از سه سال آماده شد.

وی تصریح کرد: در این طرح مجموعا 3500 دارایی احصا شد که از این تعداد 3 دارایی دارای رده اولویتی حساس، 18 دارایی دارای رده اولویتی مهم و 185 رده نیز دارای رده اولویتی قابل حفاظت هستند.

رحیمی با اشاره به اینکه برنامه‌های پدافندی برای اجرا در سال 1400 پیشنهاد داده شده است بیان داشت: باتوجه به اینکه طرح جامع پدافند چهارمحال و بختیاری آماده نبود، سه برنامه پیشنهادی این استان از هم‌اکنون در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اذعان بر اینکه باید مسائل پدافندی در مراکز ویژه، حساس، مهم و قابل حفاظت مورد توجه قرار بگیرد بیان داشت:  پدافند عامل موجب مصون‌سازی در برابر حوادث غیرقابل پیش‌بینی می‌شود.

رحیمی افزود: برخی از اتفاقات رخ داده در حوزه پالایشگاهی و مراکز حساس در سطح کشور به‌علت بی‌توجهی به مسائل پدافندی است.

وی با اشاره به اینکه تمامی کارخانجات تولید مواد شیمیایی و پتروشیمی به‌عنوان گره‌های بحرانی در چهارمحال و بختیاری شناخته می‌شوند گفت: باید مسائل پدافندی در آن‌ها مورد توجه جدی قرار بگیرند.

رحیمی یادآور شد: تهدید زیستی، تهدید تروریستی، تهدید سایبری و تهدید نظامی به ترتیب اولویت تهدیدهای متحمل برای چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شوند که در طرح جامع پدافند غیرعامل استان به آن‌ها توجه جدی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد  اهداف کلی در دفاع غیرعامل در بخش سرمایه انسانی حفظ جان انسان‌ها و کاهش تلفات، در سرمایه‌های زیرساختی و فیزیکی است، بحث کاهش آسیب‌پذیری و پایدار سازی در برابر تهدیدات و در بخش سرمایه‌های سایبری حفظ زیرساخت و تداوم کارکرد است.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۳۲:۱۳

14 Jul 2021