۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۴۸۰۴۲
کارشناس اقتصاد مطرح کرد؛

انقلاب ربات‌ها در توسعه تکنولوژی در آینده نزدیک/ از بین رفتن کسب و کارهای قدیمی در بستر توسعه هوش مصنوعی

کارشناس اقتصاد و مدرس دانشگاه گفت: سرعت توسعه تکنولوژی باعث می‌شود یک انقلاب ربات‌ها را در آینده شاهد باشیم، این انقلاب ربات‌ها باعث می‌شود بسیاری از کسب و کارهای امروز که به‌نوعی منبع درآمد محسوب می‌شوند حذف و از طرف دیگر کسب و کارهای جدیدی شکل بگیرد.
انقلاب ربات‌ها در توسعه تکنولوژی در آینده نزدیک/ از بین رفتن کسب و کارهای قدیمی در بستر توسعه هوش مصنوعی
بهمن قدمی دمابی کارشناس اقتصاد و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز در خصوص آینده کسب و کارها در ایران و جهان؛ اظهار کرد: امروزه سرعت گسترش تکنولوژی، اینترنت و در یک کلام هوش مصنوعی آن‌قدر زیاد شده که همه مؤلفه‌ها و ساختارهای زندگی بشری را به‌نوعی تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: یکی از حوزه‌هایی که از محل گسترش تکنولوژی بشدت تأثیرپذیر بود، کسب درآمد و فضای اقتصادی است، برآوردها نشان می‌دهد تا چند سال آینده کسب و کارها به سمت هوشمند شدن می‌رود.

مدرس دانشگاه افزود: برای مثال با ورود بیماری کرونا در کشور آموزش به‌شدت دگرگون شد و ظرفیت‌هایی همچون اینترنت و آموزش مجازی در این حوزه گسترش چشمگیری پیدا کرد.

قدمی ادامه داد: حتی زمانی که بیماری کرونا از بین برود و آموزش حضوری شود باز هم آموزش مجازی تعطیل نمی‌شود.

وی عنوان کرد: سرعت توسعه تکنولوژی باعث می‌شود یک انقلاب ربات‌ها را در آینده شاهد باشیم، این انقلاب ربات‌ها باعث می‌شود بسیاری از کسب و کارهای امروز که به‌نوعی منبع درآمد محسوب می‌شوند حذف و از طرف دیگر کسب و کارهای جدیدی شکل بگیرد.

کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: به‌هرحال برای آنکه آینده خود و آینده درآمدی خودمان را در این فضا حفظ کنیم باید یک نگاه ویژه و کلی به مبحث تکنولوژی الکترونیکی داشته باشیم.

قدمی اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهد چیزی حدود 43 درصد کسب و کارها به جابه‌جایی حوزه اقتصادی و درآمدی خود با توجه به هوش مصنوعی تمایل دارند.

وی یادآور شد: درواقع انگیزه و زیرساخت‌های این کسب و کارها به‌گونه‌ای است که قابلیت ارتقا هوش مصنوعی و تکنولوژی الکترونیکی را دارند، همین مطالعات نشان می‌دهد که انقلاب رباتیک باعث به وجود آمدن 95 میلیون شغل جدید می‌شود.

مدرس دانشگاه تصریح کرد: تکامل تکنولوژی باعث می‌شود که شغل‌های جدیدی خلق شود، برای مثال می‌توان به بلاگرها در فضای مجازی اشاره کرد که از طریق این فضا در حال کسب درآمد هستند، شغلی که پیش از این اصلاً وجود نداشت.

قدمی اظهار داشت: در آینده شغل‌هایی که متمرکز بر هوش مصنوعی، تکنولوژی الکترونیکی و فضای مجازی هستند توسعه پیدا می‌کنند، از طرف دیگر توسعه این حوزه‌ها باعث می‌شود نیروی کار به سمت خودکار شدن برود و سلسله‌مراتب سازمانی به حداقل ممکن برسد.

وی گفت: امروزه شغل‌ها و حوزه‌های کسب درآمد بر اساس تخصص تعیین می‌شود و درواقع ما نمی‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که فرد صرفاً بر اساس داشتن یک مدرک دانشگاهی بتواند شغل و منبع درآمدی برای خود داشته باشد.

کارشناس اقتصادی افزود: هوش مصنوعی باعث می‌شود فرصت‌های سود در اقتصاد به کوتاه‌ترین زمان ممکن برسد و ما بتوانیم با اطمینان این نکته را بیان کنیم که دیگر فرصت سود در بلندمدت وجود ندارد، کسب و کارها باید متمرکز بر این حوزه باشند تا بتوانند رفاه خود را اگر نتوانند ارتقا دهند حداقل آن را حفظ کنند.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۵۹:۳۴

14 Jul 2021