۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۴۸۰۳۳
دغدغه هاي جوانان شهر ما

بیکاری همچنان بزرگ ترین مانع بر سر راه ازدواج جوانان

کارشناس مسائل اجتماعي گفت: بیکاری يکي از مهم‌ترين معضلات بر سر راه ازدواج جوانان شهرستان فارسان است که تأثير زيادي در بالا رفتن سن ازدواج اين قشر دارد.
بیکاری همچنان بزرگ ترین مانع بر سر راه ازدواج جوانان
به گزارش جهانبین نیوز؛ در تقويم رسمي کشور، نخستين روز از ماه ذي‌الحجه به مناسبت سالروز ازدواج اميرالمؤمنين (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) به‌عنوان آغاز هفته ازدواج نام‌گذاري شده است.
 
در اين ميان توجه به ترويج و فرهنگ‌سازي ازدواج آسان در بين جوانان از اهميت بسزايي برخوردار است. ترويج سبک زندگي اسلامي نقش محوري در تحقق ازدواج آسان دارد و همه نهادها، سازمان‌ها، خانواده‌ها، جوانان و... به‌نوعي بايد در اين زمينه وارد ميدان شده و احساس مسئوليت کنند.
 
 علي فتح رحيمي، در مصاحبه‌اي با خبرنگار جهانبین نیوز؛ به اولين روز از ماه ذي‌الحجه سالروز زيباترين پيوند آسماني در جهان اسلام اشاره داشت و گفت: در اين روز فرخنده، حضرت علي (ع) با برترين بانوي جهان پيمان عشق بست و خدا، والاترين فرستاده خويش را بر اين پيمان گواه گرفت، برکت ازدواج حضرت علي و حضرت زهرا، عمري به گستردگي آفتاب دارد، هم‏چنان که ياد و نام آن در تاريخ براي هميشه ماندگار شد.

وي افزود: امروزه بسياري از مشکلات و دغدغه‌هاي جوانان شهر ما به دليل وابسته شدن به تجملات و زرق‌وبرق دنياست، دختران و پسران زيادي هستند که به خاطر افکار تجملاتي ازدواج نمي‌کنند، همچنين برخي از دختران سال‌هاي زيادي عقد کرده باقي مي‌مانند تا جهيزيه‌هاي تجملاتي و فراتر از توان مالي خانوادگي‌شان را تهيه کنند و پسراني که سال‌ها براي هزينه‌هاي جانبي جشن عروسي و تهيه خانه‌اي تلاش مي‌کنند.

رحیمی تصريح کرد: متأسفانه مدت‌هاست از اصل زندگي‌مان جدا مانده‌ايم و وابسته به فرعيات شده‌ايم. اهدافمان براي زندگي کردن تغييرات زيادي کرده و راهمان را گم‌کرده‌ايم.
 
وي مهم‌ترين مانع براي ازدواج جوانان اين شهرستان را مشکل اشتغال عنوان کرد و با اشاره به اينکه هم‌اکنون در بين نسل جوان ازدواج به‌عنوان يکي از دغدغه‌هاي اصلي اين قشر قرار دارد، گفت: در شرايط حاضر فراهم نشدن شرايط ازدواج جوانان باعث شده تا اين مسئله به معضلي تبديل شود تا آنجا که هر نهاد و ارگاني چه در حيطه مسئوليت خود و يا خارج از آن مي‌خواهد تدبيري جهت ايجاد شرايط لازم براي تسهيل در امر ازدواج جوانان بينديشد.

فتحی افزود: فراهم نشدن شرايط اشتغال يکي از مهم‌ترين معضلات بر سر راه ازدواج جوانان اين شهرستان است که تأثير زيادي در بالا رفتن سن ازدواج اين قشر دارد.

وي گفت: دراين‌بين نمي‌توان از مشکلات ديگر سد راه ازدواج جوانان همچون مسکن، افزايش هزينه‌هاي زندگي، هزينه‌هاي سرسام‌آور ازدواج، نداشتن درک متقابل، توقعات بيش‌ازحد خانواده‌ها و تغيير معيارهاي انتخاب همسر به‌سادگي گذشت.

راهکارهاي کاهش مشکلات ازدواج جوانان

وي ايجاد فرصت‌هاي شغلي مناسب براي جوانان، حل مشکل مسکن جوانان توسط دولت، ازجمله در اختيار قرار دادن خانه‌هاي استيجاري باقيمتي مناسب و ترغيب خيرين براي کمک به ازدواج جوانان را از راهکارهاي کاهش مشکلات ازدواج جوانان بيان کرد.

فتحی تصريح کرد: بسياري از جوانان به دليل بي‌پولي و نداشتن درآمد کافي ازدواج نمي‌کنند، در حال حاضر با هر يک از جوانان فاميل که در مورد ازدواج صحبت مي‌کنم هيچ‌کدام برنامه‌اي براي ازدواج ندارند و بيشتر آن‌ها نداشتن امنيت شغلي را يکي از دلايل عدم ازدواج خود مي‌دانند.

وي اظهار داشت: تا وقتي «مشکلات اقتصادي و بيکاري جوانان» حل نشود هر اقدامي براي افزايش ازدواج به بن‌بست مي‌خورد چون وقتي شغل و درآمدي براي گذران زندگي نباشد زوجين براي رهايي خود تن به طلاق مي‌دهند.

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۲۷:۵۰

13 Jul 2021