۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۴۸۰۰۲
امام‌جمعه شهرکرد:

دولتمردان در تولید برق، آینده‌نگر باشند/ لزوم مشارکت همگانی برای کاهش میزان مصرف برق

امام‌جمعه شهرکرد گفت: باید بکوشیم برای عبور از این بحران میزان مصرف را تا حد امکان پایین بیاوریم، همچنین این مشکل باید برای دولتمردان عبرت باشد که آینده‌نگری داشته باشند و به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص گوش دهند تا در آینده دیگر با این بحران مواجه نشویم.
دولتمردان در تولید برق، آینده‌نگر باشند/ لزوم مشارکت همگانی برای کاهش میزان مصرف برق
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرکرد با اشاره به شهادت امام جواد (ع) امامی که جوان‌ترین امام از سلاله پیامبر (ص) هستند، اظهار کرد: هر کاری که قرار است انجام شود باید عالمانه باشد، برای مثال اگر در تولید عملکرد عالمانه و محققانه داشته باشیم محصول تولیدی هم در داخل کشور و هم خارج از آن مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی به واقعه کودتای نوژه در 18 تیر سال 59 به‌عنوان یک فتنه و توطئه آمریکایی علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: متأسفانه این کودتا با همراهی چهره‌های شاخص داخلی حتی در کسوت روحانیت و بالاتر از آن در کسوت مرجعیت برنامه‌ریزی شده بود تا با بمباران مناطق مختلف کشور نزدیک به 5 میلیون نفر کشته شوند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد ادامه داد: اگر انسانی از تقوی الهی به دور باشد حتی در کسوت مرجعی، ریاست جمهوری و دیگر مقامات بلندمرتبه که هم باشد می‌تواند آسیب‌زننده باشد، از این دست فتنه‌ها و توطئه‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بسیار دیده‌ایم که همگی با کمک خداوند خنثی شده‌اند.

نکونام عنوان کرد: این‌های درس‌های عبرت است تا ایستادگی‌ها و مقاومت‌ها را بیشتر کنیم، نباید برخی نازیبایی‌ها و بد عمل کردن‌ها را پای انقلاب اسلامی ایران گذاشت.

وی با بیان اینکه اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج آسمانی حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) است، خاطرنشان کرد: این ازدواج مبارک در عین حال ساده برگزار شد چیزی که جامعه امروزی بشدت به آن نیازمند است، ازدواج آسان بالاترین خدمت به نسل جوان است، متأسفانه این روزها یا ازدواج صورت نمی‌گیرد یا دیرهنگام انجام می‌شود که هر دو آسیب‌زننده هستند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به مناسبت قیام خونین مردم در مشهد علیه رضاخان در اعتراض به دستور وی برای کشف حجاب، روز حجاب و عفاف نام‌گذاری شده است، بدحجابی و بی‌عفتی بیشترین آسیب را به جامعه وارد می‌کند.

نکونام یادآور شد: آن‌ها که حفظ حجاب و عفت را سرکشی به زندگی مردم و دیوارکشی می‌دانند از سخن اسلام و امام راحل به دور هستند، باید از آزادی‌های مخرب جلوگیری کرد، آزادی در سایه عفت و حجاب حاصل می‌شود، بی‌بند و باری است که آزادی و عفت زنان و دختران را به خطر می‌اندازد.

وی به مسئله خاموشی‌ها که این روزها شدت بیشتری پیدا کرده است اشاره و تأکید کرد: به هر دلیلی متأسفانه با این معضل مواجه شده‌ایم، این خاموشی‌ها دلایل زیادی دارد که عمده آن فاصله زیاد بین تولید و مصرف، انجام نگرفتن کارهایی که باید انجام می‌شد ولی نشد، گرمای زیاد هوا و... است.

امام‌جمعه شهرکرد بیان کرد: باید بکوشیم برای عبور از این بحران میزان مصرف را تا حد امکان پایین بیاوریم، همچنین این مشکل باید برای دولتمردان عبرت باشد که آینده‌نگری داشته باشند و به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص گوش دهند تا در آینده دیگر با این بحران مواجه نشویم.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۳۷:۰۸

10 Jul 2021