۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۴۷۹۹۸
"از بام ایران تا المپیک توکیو"

بسکتبالیست‌های چهارمحال و بختیاری برای اعزام به المپیک توکیو بدرقه شدند

مراسم بدرقه بهنام یخچالی و محمد جمشیدی ۲ بسکتبالیست چهارمحال و بختیاری عضو تیم ملی اعزامی به المپیک توکیو روز چهارشنبه با حضور معاون استاندار، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، شهردار شهرکرد، مدیر عامل شرکت ورق خودرو، مدیران استانی و جمعی از مسوولان و پیشکسوتان هیات بسکتبال در شهرکرد برگزار شد.
بسکتبالیست‌های چهارمحال و بختیاری برای اعزام به المپیک توکیو بدرقه شدند
به گزارش جهانبین نیوز؛ مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در این برنامه درباره کارکردهای ورزش گفت: ورزش همگانی با سلامتی عمومی مردم آمیخته است و ورزش قهرمانی و حرفه‌ای که منجر به کسب نشان در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی جهان یعنی المپیک می شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

حمید کریمی افزود: تمام سیاست‌های وزارتخانه ورزش و جوانان منطبق بر این محور است که در حوزه قهرمانی بتواند در آوردگاه های جهانی علاوه بر کسب سهمیه به نشان قهرمانی نیز دست یابد.

وی با بیان اینکه همواره یک سیر صعودی برای کسب سهمیه حضور در المپیک در کشور دنبال شده است، تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در چهار سال اخیر، اکنون ۶۷ سهمیه به ورزشکاران ایرانی تعلق گرفته است که حضور ورزش‌های تیمی از ایران در این دوره المپیک از تفاوت‌های قابل توجه این دوره با دیگر ادوار المپیک به شمار می‌رود.

کریمی حضور تیم‌های والیبال، بسکتبال و تیم شمشیربازی ایران در المپیک ۲۰۲۱ توکیو را نقطه عطفی در کارنامه فعالیت‌های وزارت ورزش و جوانان دانست.

وی در ادامه با اشاره به پیشینه رشته بسکتبال به عنوان یکی از رشته‌های دانشگاهی پرطرفدار گفت: چهارمحال و بختیاری با کمتر از یک‌میلیون نفر جمعیت سهمی مهم و مؤثر در تشکیل تیم ملی بسکتبال ایران دارد و 40 درصد از ترکیب تیم را ورزشکاران این استان تشکیل می‌دهند.

کریمی افزود:۴۰ درصد قدرت تیم بسکتبال ایران در جمع پنج نفر ثابت تیم ملی از آن چهارمحال و بختیاری است که این موضوع نشان‌دهنده توان ورزشکاران استان در این رشته ورزشی است و گویای کار و تلاشی بزرگی است که در یک استان کوچک برای به ثمر رسیدن این نخبگان ورزشی دنبال شده است.

وی یادآور شد: در حالی که سه ورزشکار چهارمحال و بختیاری در جمع کسب‌کنندگان سهمیه المپیک حضور داشتند اما با فشارهای استان‌های دیگر، رسول مظفری بازیکن شایسته استان از فهرست اعزامی حذف شد و هم‌اکنون بهنام یخچالی و محمد جمشیدی ۲ ورزشکاری هستند که با نام چهارمحال و بختیاری در المپیک توکیو حضور دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ورود به عرصه المپیک بزرگ‌ترین موفقیت ورزشی برای یک ورزشکار و استان وی محسوب می‌شود، گفت: کسب نشان در این بازی‌ها کار سخت و دشواری است اما از نمایندگان استان در المپیک توکیو می‌خواهیم که با تمام توان  در این مسابقات حاضر شوند و با نمایش قدرت و درخشش خود زمینه حضور دیگر ورزشکاران استان در تیم ملی بسکتبال را فراهم کنند چرا که این رشته در میان مردم چهارمحال و بختیاری پایه‌های محکمی دارد.

کریمی همچنین از ورود شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری به عرصه حامیان مالی ورزش استان و به ویژه ورزشکاران اعزامی به توکیو با عنوان شکسته شدن طلسم سرد حمایت نکردن صنایع بزرگ از ورزش چهارمحال و بختیاری یاد کرد، گفت: این استان مستعد ورزش قهرمانی است به طوری که رکورد کسب نشان توسط ورزشکاران استان در یک سال به یک هزار و ۴۰۰ نشان رسیده که از این تعداد ۲۸۰ نشان در میادین بین‌المللی و بیرون از مرزهای به‌دست‌آمده است.

وی تصریح کرد: ارتباط ورزش و صنعت می‌تواند ورزش حرفه‌ای را رقم بزند و اکنون این زنجیره در استان در حال شکل‌گیری است و امید می‌رود در آینده با برقراری یک تعامل دو طرفه و برد برد شاهد تداوم این رویه در استان باشیم.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو با یکسال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ به میزبانی ژاپن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۵۶:۵۰

8 Jul 2021