۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۴۷۹۹۳

مردم محلی از اجرای زیرساخت‌های گردشگری در چهارمحال و بختیاری جلوگیری کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: مردم محلی در شهرستان‌های سامان و فارسان از اجرای زیرساخت‌های گردشگری این استان جلوگیری کردند.
مردم محلی از اجرای زیرساخت‌های گردشگری در چهارمحال و بختیاری جلوگیری کردند
به گزارش جهانبین نیوز؛مهرداد جوادی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری  با اعلام این خبر تأکید کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای اجرای طرح سرمایه‌گذاری، شامل احداث راه دسترسی منطقه نمونه گردشگری سامان افزون‌بر ۲۰ میلیارد ریال اختصاص داده است.

وی افزود: با اجرای زیرساخت‌های گردشگری حاشیه زاینده‌رود زمینه اشتغال مستقیم ۲۰ نفر در شهرستان سامان فراهم می‌شود اما در روزهای اخیر تعدادی از افراد محلی مانع اجرای این طرح شدند.

جوادی تصریح کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری سال گذشته یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای توسعه زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری سراب باباحیدر در شهرستان فارسان اختصاص داد.

وی یادآور شد: این مبلغ از محل اعتبارات ابلاغی به‌صورت اوراق تأمین شده و برای توسعه زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری سراب باباحیدر اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری سراب باباحیدر شامل راه‌سازی و ایجاد مسیر دسترسی است.

وی گفت: منطقه نمونه گردشگری سراب باباحیدر شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری دارای طرح مصوب سرمایه‌گذاری از کارگروه معماری و شهرسازی ایران است.

جوادی تأکید کرد: این در حالی است که از سال گذشته تاکنون برخی مردم محلی در سراب باباحیدر از توابع شهرستان فارسان اجازه فعالیت برای اجرای زیرساخت‌های اجتماعی را نمی‌دهند.

وی افزود: در صورت ادامه این روند تمامی بودجه مرتبط با اجرای زیرساخت‌های گردشگری در مناطق نمونه گردشگری چهارمحال و بختیاری برگشت داده می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح‌ منطقه نمونه گردشگری حاشیه سراب باباحیدر فارسان در شورای‌عالی معماری و شهرسازی ایران تصویب شده است.

وی گفت: متأسفانه علی‌رغم تمامی پیگیری‌های انجام شده از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از طریق مسوولان استانی و شهرستانی متاسفانه هیچ اقدامی در راستای رفع این مشکل صورت نگرفته است و همین عامل باعث برگشت اعتبارات یاد شده می‌شود.

جوادی تأکید کرد: از فرمانداران و مسوولان شهرستان‌های سامان و فارسان انتظار می‌رود تا به‌منظور رفع مشکلات اجتماعی و فراهم کردن زمینه ادامه اجرای این طرح‌ها اقدام لازم را انجام دهند.

وی افزود: تکمیل زیرساخت‌های گردشگری حاشیه زاینده‌رود سامان و سراب باباحیدر فارسان در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و توسعه بخش‌های مختلف این مناطق نقش مستقیم ایفا می‌کند.

جوادی تصریح کرد: مناطق نمونه گردشگری چهارمحال و بختیاری شامل شیدا، دیمه، سامان، پیرغار، سراب ‌باباحیدر، بازُفت، شهریاری، چغاخور، حمزه‌علی، گندمان، سیاسرد، بهشت‌آباد، بارز، ارمند و شلیل است.

گفتنی است، منطقه نمونه گردشگری سامان در نزدیکی روستای دشتی از توابع شهرستان سامان و مُشرِف به رودخانه زاینده‌رود است.

شهرستان گردشگری سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

همچنین منطقه نمونه گردشگری سراب باباحیدر فارسان در ۵۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰

ساعت:

۰۸:۲۶:۳۷

8 Jul 2021