۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۴۷۹۵۴
امام جمعه موقت شهرکرد تاکید کرد

آب، بزرگ ترین و مهم ترین معضل در چهارمحال و بختیاری

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: یکی از معضلات مهم منطقه ای برای استان چهار محال و بختیاری بحث آب است که سال ها موجب ایجاد اختلافاتی خیلی جدی شده است، بهتر است آب این استان و استان های همجوار با استفاده از ظرفیت بزرگان حل شود.
آب، بزرگ ترین و مهم ترین معضل در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد در نماز جمعه این هفته شهرکرد ضمن تقدیر و تشکر از حضور ملت بزرگ ایران  در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اظهار کرد: بار دیگر معجزه ای اتفاق افتاد، ملت بزرگ ایران به جمهوری اسلامی اعتماد کرد و به نیروهای مذهبی پیرو خط رهبری و بصیر جواب مثبت داد.

وی افزود: مردم وظیفه بسیار مهمی را بر عهده انقلابیون و روحانیت و شخص آقای رئیس جمهور قرار داد، نمی توان برای این اعتماد، رویکرد و جواب مثبت قیمت گذاشت چراکه به اندازه تمام دنیا ارزش دارد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد بیان کرد: امید است خدای تبارک و تعالی منتخب مردم در انتخابات توفیق دهد تا امید ها را تحقق ببخشد و دغدغه ها و نگرانی ها را کاهش بدهد.

فاطمی ابراز کرد: انتخابات امتحان سختی بود که ملت ایران توانست بار دیگر از آن با سربلندی بیرون بیاید، بنابراین وظیفه مسئولان منتخب است که ملت را خوشحال و امیدوار کنند.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه با این عظمتی که در جمهوری اسلامی ایران برایش تعریف شده است و این اقتداری که دارد می تواند کارهای مهم بسیاری انجام دهد.

امام جمعه موقت شهرکرد تصریح کرد: رویکرد قوه قضائیه در چند سال گذشته با تاکید بر شوراهای حل اختلاف، بوده که با ارائه طرح ها و پروژه های جدید این رویکرد تقویت شد و می تواند موجب صلح سازش و کاهش جرایم و اختلافات شود.

فاطمی با بیان اینکه یکی از اصول اسلام حل اختلافات است ادامه داد: شوراهای حل اختلاف چندین سال است که بوجود آمده و در این شوراها اختلافات قبایل و مردم به طور جدی حل و از نزاعات و ادامه دعوا جلوگیری می شود ، در این شوراها حتی به اختلافات زن و شوهر ها و مسائل دیگر هم پرداخته می شود.

وی تاکید کرد: یکی از معضلات مهم منطقه ای برای استان چهار محال و بختیاری بحث آب است که سال ها موجب ایجاد اختلافاتی خیلی جدی شده است، بهتر است آب استان چهارمحال و بختیاری و استان های همجوار با استفاده از ظرفیت بزرگان همچون آیت الله العظمی مظاهری در استان حل شود.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: همانگونه که در مسائل مختلفی از جمله ملکی و خانوادگی شوراهای حل اختلاف ورود می کنند در مسئله آب هم  باید ازین ظرفیت استفاده و به هر شکل ممکن اختلافات را حل کرد، تا اینگونه ظرفیت ها در اختیار استان ها وجود دارد باید ازین مسیر پیش رفت و راه نجات برای مشکلات استان را یافت، کسی حق ندارد به زندگی مردم خدشه ای وارد کند و باید یک کار عاقلانه صورت پذیرد.

فاطمی با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید بزرگوار آیت الله صدوقی امام جمعه یزد گفت: آمریکا برای رسیدن به مقاصد خودش  290 نفر را در وسط دریا به فجیح ترین شکل نابود کرد، همچنین شهید سلیمانی را در عراق به شهادت رساند و اگر دولتی با افکار آنها تضاد داشته باشد آن را نیز نابود می کند.

وی عنوان کرد: این مسائل را باید به کودکان و جوانان خود بگوئیم و برای آنها روشن کنیم، دیگر باید فریب اینکه که کسی نگاه به آمریکا داشته باشد و آنها را دوست خودش بداند و فکر کند که آنها خیر خواه ملت ما هستند از بین برود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد یادآور شد: آمریکا قابل اعتماد نیست و تنها راه از بین بردن این ملت وحشی تکیه بر توان داخلی و تولید ملی است.

انتهای پیام/1030 ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ تير ۱۴۰۰

ساعت:

۱۶:۳۰:۵۷

2 Jul 2021