۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۴۷۹۲۲
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

آموزش مهارت‌های فرزندپروری به خانواده‌ها، مهم‌ترین فاکتور در نابودی اعتیاد در جامعه/ معتادین ترک‌کرده نیازمند حمایت در اجتماع هستند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: علت اینکه بسیاری از افرادی که معتاد می‌شوند یا از خانه فرار یا خودکشی می‌کنند، عدم توانایی پدر و مادر در تامین محیطی گرم و پرمهر برای جذب فرزند بوده است و همین امر سبب شده فرزندان به انحراف کشیده شوند و از همین‌رو مهم‌ترین آیتمی که می‌تواند باعث شود اعتیاد در جامعه و حتی اعتیاد از خانواده رخت بربندد آموزش مهارت‌های فرزندپروری است.
آموزش مهارت‌های فرزندپروری به خانواده‌ها، مهم‌ترین فاکتور در نابودی اعتیاد در جامعه/ معتادین ترک‌کرده نیازمند حمایت در اجتماع هستند
به گزارش جهانبین نیوز؛ سید محمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ۸۰ درصد کسانی که در ایران برای ترک مراجعه می‌کنند، بازگشت دارند و این نشان از آن دارد که باید برای بعد از ترک برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه طرح آموزش خانواده‌های معتادین ترک‌کرده یکی از برنامه‌هایی است که از بروجن آغاز شده افزود: خانواده‌ها می‌توانند کمک شایانی به معتادین برای غلبه بر وسوسه‌های بعد از اعتیاد داشته باشند.

موسوی ادامه داد: وقتی کسی ترک اعتیاد می‌کند جامعه همچنان به او به دید یک معتاد نگاه می‌کند و درواقع زنجیر اعتیاد را مجدد به پای وی انداخته و فرصت پرواز را از او می‌گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: کسی که اعتیاد را ترک می‌کند نیاز به کمک، تشویق، پذیرش در جامعه، حمایت در بحث اشتغال، ورزش و رفت و آمدهای خانوادگی دارد و این حمایت‌ها اگر تا دو سال صورت گیرد، فرد کمتر در معرض وسوسه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به برگزاری دوره مهاجر و دوره امید برای خانواده‌های معتادین ترک‌کرده یادآور شد: طی چند سال اخیر طرحی هم در شهرستان‌های سامان و بن برگزار شد که نتایج خوبی به همراه داشت.

موسوی خاطرنشان کرد: سرقت‌های خردی که از باغات سامان و بن در فصل برداشت محصول انجام می‌شد از ناحیه تعدادی معتاد صورت می‌گرفت که طی دو سال گذشته این معتادین با همکاری نهادهای مختلف در کمپ‌های ترک اعتیاد جمع‌آوری شدند و به این ترتیب ۷۰ تا ۸۰ درصد سرقت از باغات کم شد، امسال هم انتظار داریم کشاورزان و مردم محل کمک دهند که باز هم این طرح اجرا شود، چراکه تعدادی از این معتادان ترک پایدار داشتند اما تعدادی به شرایط قبل بازگشته و ما مجبوریم در فصل برداشت کشاورزان و باغ‌داران این افراد را از جامعه دور کنیم.

وی اضافه کرد: علت اینکه بسیاری از افرادی که معتاد می‌شوند یا از خانه فرار یا خودکشی می‌کنند، عدم توانایی پدر و مادر در تامین محیطی گرم و پرمهر برای جذب فرزند بوده است و همین امر سبب شده فرزندان به انحراف کشیده شوند و از همین‌رو مهم‌ترین آیتمی که می‌تواند باعث شود اعتیاد در جامعه و حتی اعتیاد از خانواده رخت بربندد آموزش مهارت‌های فرزندپروری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: خانواده‌ها خود باید به دنبال یادگیری آموزش‌های فرزندپروری از منابع مختلف چون اینترنت باشند و منتظر برگزاری دوره‌های آموزشی نمانند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۸ تير ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۲۱:۲۹

29 Jun 2021