۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۴۷۹۱۷
متخصص بیماری‌های عفونی تأکید کرد

مراجعه به‌موقع به پزشک و پرهیز از درمان‌های خانگی دو اصل مهم در درمان و بهبود کرونا

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: اغلب بیماران بدحال بستری در بیمارستان افرادی هستند که به توصیه افراد ناآگاه اقدام به انجام درمان‌های خانگی می‌کنند و زمانی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند که بیماری پیشرفت کرده و شانس بهبودی آن کاهش یافته است، لذا مراجعه به‌موقع به پزشک و پرهیز از درمان‌ها خانگی دو اصل مهم در درمان و بهبود سریع‌تر کرونا به‌حساب می‌آید.
مراجعه به‌موقع به پزشک و پرهیز از درمان‌های خانگی دو اصل مهم در درمان و بهبود کرونا
مژده یداللهی متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: فاصله تزریق دو نوبت واکسن کرونا بستگی به نوع واکسن دارد و مراکز واکسیناسیون بسته به نوع واکسن زمان تزریق دز دوم را به افراد اعلام می‌کنند.

وی به افرادی که دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند اما دچار بیماری زمینه‌ای بوده و به همین دلیل حال نامساعدی دارند و بدن آن‌ها ضعیف شده است توصیه کرد تا بهبود شرایط جسمانی خود صبر کنند سپس دز دوم واکسن را تزریق نمایند.

متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص زمان تزریق واکسن کرونا از زمانی که فردی به این بیماری مبتلا شده است تا زمانی که بهبودی کامل پیدا می‌کند، عنوان کرد: این افراد یک ماه بعد از بهبودی کامل می‌توانند واکسن بزنند، معمولاً بیماری کرونا به خودی خود تا سه ماه ایمنی ایجاد می‌کند و احتمال ابتلای مجدد طی این مدت وجود ندارد، لذا بهترین کار این است که بعد از سه ماه واکسن تزریق شود.

یداللهی با بیان اینکه بسیار به‌ندرت پیش می‌آید که فرد بعد از تزریق واکسن کرونا دچار بیماری خفیف یا بدون علامت شود و ناقل بیماری باشد، گفت: از بین رفتن حس بویایی یا استشمام بوهای نامناسب در افرادی که به کرونا مبتلا شدند ممکن است از عوارض این بیماری باشد اما چند ماهی طول می‌کشد تا مجدداً حس بویایی فرد به حالت عادی خود برگردد.

وی با تأکید بر اینکه همه افراد جامعه حتی آن‌هایی که بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت دارند می‌توانند از کلیه واکسن‌های موجود در بازار استفاده کنند و هیچ کدام از آن‌ها منع مصرف ندارد، ادامه داد: در برخی از بیماران ضعف بدن و تپش قلب حتی بعد از سپری شدن چندین ماه از شروع علائم کرونا طبیعی است البته اگر اکسیژن خون فرد پایین نباشد و وضعیت قلب هم توسط پزشک بررسی شده باشد.

متخصص بیماری‌های عفونی در پایان خاطرنشان کرد: اغلب بیماران بدحال بستری در بیمارستان افرادی هستند که به توصیه افراد ناآگاه اقدام به انجام درمان‌های خانگی می‌کنند و زمانی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند که بیماری پیشرفت کرده و شانس بهبودی آن کاهش یافته است، لذا مراجعه به‌موقع به پزشک و پرهیز از درمان‌ها خانگی دو اصل مهم در درمان و بهبود سریع‌تر کرونا به حساب می‌آید.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۰۷:۰۵

28 Jun 2021