۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۴۷۹۱۲
مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

کاهش کودک و همسر آزاری در چهارمحال و بختیاری/ کمتر از 50 درصد شکایت‌ها از کادر درمان منتج به نتیجه می‌شود

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خشونت‌های خانگی در چهار گروه کودک‌آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و معلول آزاری دسته‌بندی می‌شوند، گفت: آمارها در بحث کودک‌آزاری و همسر آزاری در سال گذشته در این استان به نسبت جمعیت کاهشی بود.
کاهش کودک و همسر آزاری در چهارمحال و بختیاری/ کمتر از 50 درصد شکایت‌ها از کادر درمان منتج به نتیجه می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی سامان پور مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان، اظهار کرد: کل معاینات بالینی صورت گرفته در این استان در سال گذشته 24 هزار و 610 مورد بوده است که کاهش 2 درصدی را نشان می‌دهد، اما این معاینات به نسبت جمعیت استان افزایش داشته و این استان در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.

وی افزود: اجساد ارجاع داده شده به پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری در سال 99 رشد 2 درصدی داشتند که این رقم با توجه به شیوع بیماری کرونا دور از ذهن نیست.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: فوتی‌های ناشی از تصادفات وسایط نقلیه ترافیکی در سال گذشته کاهش 14 درصدی را نشان می‌دهد، این کاهش به دلیل اعمال محدودیت‌های ترافیکی بین استانی و بین شهری بوده است.

سامان پور عنوان کرد: آمار مراجعین مدعی نزاع در سال 99 در چهارمحال و بختیاری افزایش یک درصدی داشت اما اگر به نسبت جمعیت این استان باشد این آمار کاهشی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته همچنین فوتی‌های ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در چهارمحال و بختیاری 38 درصد رشد داشت، 10 نفر در حوادث کار جان خود را از دست دادند، فوتی‌های ناشی از برق‌گرفتگی 5 درصد کاهش و مرگ و میر به دلیل سوءمصرف مواد مخدر نیز بیش از 20 درصد کاهش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی کاهش بالای 50 درصد است که با توجه به کاهش ورود گردشگر به این استان رخ داده است اما در کل چون این استان ساحلی نیست این آمار غرق‌شدگی‌ها قابل‌قبول نیست.

سامان پور با اشاره به آمار 2 ماهه سال 1400 یادآور شد: طی این مدت معاینات تصادفات 12 درصد رشد، فوتی‌های ناشی از حوادث کار 50 درصد کاهش و فوتی‌های ناشی از وسایط نقلیه ترافیکی 36 مورد بود که رشد 80 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کل معاینات انجام شده در دو ماه گذشته از سال 1400 در چهارمحال و بختیاری رشد 5 درصدی دارد، تأکید کرد: در همین مدت دو مورد حادثه غرق‌شدگی در استان به ثبت رسید، همچنین معاینات اجساد 45 درصد افزایش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه آمار شکایت در خصوص قصور پزشکی در این استان بالا است، گفت: کمتر از 50 درصد شکایت‌ها از کادر درمان منتج به نتیجه و اعلام شکایت می‌شود، در سطح کشور در سال گذشته بیشترین شکایت در این خصوص از جراحی زنان و زایمان و جراحی عمومی بوده است.

سامان پور افزود: میزان خودکشی در چهارمحال و بختیاری طبق آمارها به نسبت جمعیت در سال 99 نسبت به سال 98 تغییری نکرده است، یکی از روش‌های معمول خودکشی در این استان حلق‌آویز کردن است که خوشبختانه خودکشی به این شیوه در استان کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه خشونت‌های خانگی در چهار گروه کودک‌آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و معلول آزاری دسته‌بندی می‌شوند، ادامه داد: آمارها در بحث کودک‌آزاری و همسر آزاری در سال گذشته در این استان به نسبت جمعیت کاهشی بود.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مراجعین مدعی نزاع در سال گذشته در این استان 8 هزار و 591 مورد بوده است، عنوان کرد: همچنین 3 هزار و 318 نفر نیز مراجعین مربوط به تصادفات بودند.

سامان پور با تأکید بر اینکه وظایف مجموعه پزشکی قانونی گسترده و تنها 4 درصد آن مربوط به اجساد است، خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته مجوز راه‌اندازی سه مرکز پزشکی قانونی در شهرستان‌های اردل، کیار و سامان اخذ شده است.

وی اضافه کرد: روز گذشته سالن تشریح شهرستان لردگان افتتاح شد، شهرستان لردگان به لحاظ بعد مسافت دورترین شهرستان به مرکز استان و به لحاظ جمعیت دومین شهرستان پُر جمعیت بعد از شهرکرد است که نیازمند یک سالن تشریح بود.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: آزمایشگاه پزشکی قانونی این استان ازجمله مجهزترین آزمایشگاه‌های کشور بوده و در تیپ 2 قرار دارد، در حال حاضر کلیه آزمایشات موردنیاز به‌جز آزمایش ژنتیک در استان در حال انجام است.

سامان پور بیان کرد: در حال حاضر زمان معاینه و تشریح اجساد در استان کاهش یافته و شرح معاینات اجساد طی 72 ساعت به مقامات قضایی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۰۹:۵۶

27 Jun 2021