۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۷۹۰۸
معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری

اعتیاد، علاوه بر فرد، ریشه خانواده را نیز هدف قرار می‌دهد

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: وقتی اعتیاد گریبان‌گیر فردی از اعضای خانواده می‌شود فقط این فرد را مورد هدف قرار نمی‌دهد بلکه کل خانواده را با مشکل مواجه می‌کند.
اعتیاد، علاوه بر فرد، ریشه خانواده را نیز هدف قرار می‌دهد
اشرف عسگری معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: وقتی اعتیاد گریبان‌گیر فردی از اعضای خانواده می‌شود فقط این فرد را مورد هدف قرار نمی‌دهد، بلکه کل خانواده را با مشکل مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: در همین راستا باید اقداماتی هم در راستای پیشگیری و هم در راستای درمان افراد گرفتار صورت گیرد.

عسگری یادآور شد: در سال ۹۹،  در ۷۲ محله توسط ۱۰ تیم برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد انجام شد و درمجموع ۲۳ هزار و ۳۸۴ نفر از این برنامه‌ها بهرمند شدند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بهزیستی این استان پنج طرح پیشگیری اجتماع‌محور اعتیاد اجرا شد که از آن جمله می‌توان به کارزارهای رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد، سامانه ۰۹۶۲۸ که هم در بحث مشاوره و هم آگاه‌سازی افراد فعال است، طرح پازک که از اعتیاد زنان و کودکان پیشگیری می‌کند و در محله‌هایی پرخطر اجرا می‌شود و کارزارهای رسانه‌ای پیشگیری از مصرف شیشه اشاره کرد.

وی ادامه داد: هم‌زمان با اجرای این برنامه‌ها توزیع اقلام بهداشتی، تبلیغاتی، برگزاری مسابقات فرهنگی انجام گرفت و به‌منظور حمایت از خانواده‌های افراد معتاد ۲ هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی در محله‌های آسیب‌پذیر توزیع شد، همچنین تهیه و توزیع بروشور، ۸ هزار پوستر برای آگاه‌سازی افراد، توزیع ۲ هزار کتاب برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان و برگزاری مسابقات فرهنگی و نقاشی و ارسال پیامک برای ۱۰۰ هزار نفر به‌منظور آگاه‌سازی در زمینه اعتیاد از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این زمینه هستند.

عسگری عنوان کرد: کمپ‌های ترک اعتیاد بدون مصرف دارو، مشاوره در مراکز اقامتی با خود افراد و خانواده‌های آن‌ها به‌منظور پذیرش افراد در جامعه و... از ديگر برنامه‌های اجرا شده در این زمینه است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۲۱:۳۰

27 Jun 2021