۰
plusresetminus
برای خنثی کردن تحریم‌ها نباید درخواست رفع آن را داشت بلکه لازم است با تکیه بر استعداد و ظرفزیت‌های داخلی اثر آن را خنثی کرده اجازه ندهیم دشمن به سبب ضعف کشور در یک زمینه، نسبت به ما اعمال فشار کرده و به اهداف خود دست‌ یابد.
لغو تحریم ماسک و واکسن چهره زشت آمریکا در اعمال تحریم‌های دارویی را نمایان کرد/ خودکفایی ایران، خنثی‌کننده توطئه‌های دشمن است
به گزارش جهانبین نیوز؛ اخیرا شاهدیم انتشار خبری مبنی‌بر لغو تحریم‌ها در حوزه ماسک و واکسن از سوی آمریکا بودیم و این درحالی است که با وجود تاکیدات ایران درخصوص اعمال تحریم‌های غیرانسانی در حوزه‌های دارویی، آمریکا منکر این موضوع بوده و آن را رد می‌کرد.

اما اگر کمی در این زمینه تفکر کنیم خواهیم دید تحریم‌ها در زمینه ماسک درحالی لغو شده است که ایران نه‌تنها خود در زمینه تولید ماسک خودکفا شده است، بلکه صادرات در این زمینه حتی به کشورهای اروپایی ازجمله اسپانیا را هم دارد و به همت متخصصان داخلی و کار جهادی مردم، بسیج و تولیدکنندگان روزانه ۱۷ میلیون ماسک تولید و روانه بازار می‌کند و در اختیار مردم قرار می‌دهد.

تلاش ایران برای خودکفایی در زمینه تولید ماسک درست در روزهای ابتدایی انتشار کرونا صورت گرفت درحالی که آمریکا در آن زمان با ماسک دزدی نیاز خود را رفع می‌کرد و به دنبال آن‌ کشورهای اروپایی هم به همین شیوه روی آوردند و این نشان می‌دهد که اگر کمی به عقب برگردیم متوجه تفاوت نوع و شیوه دستیابی ایران و آمریکا به ماسک خواهیم شد.

این درحالی است که آمریکا درست زمانی تحریم در حوزه واکسن را رفع کرد که ایران یک روز قبل از آن زمان‌بندی واکسیناسیون با واکسن ایرانی را اعلام کرد و این خود نشان از آن دارد که ایران در این زمینه هم خودکفا شده و دیگر نیازی به واکسن‌های تولید خارج نداشته و امروز با افتخار در جمع ۶ کشور تولیدکننده واکسن قرار گرفته است.

همه این مسائل نشان از آن دارد که بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری، رفع تحریم دست دشمن است اما خنثی کردن آن دست خودمان، بدین معنا که برای خنثی کردن تحریم‌ها نباید درخواست رفع آن را داشت بلکه لازم است با تکیه بر استعداد و ظرفزیت‌های داخلی اثر آن را خنثی کرده اجازه ندهیم دشمن به سبب ضعف کشور در یک زمینه، نسبت به ما اعمال فشار کرده و به اهداف خود دست‌ یابد.


انتهای پیام/۱۰۲۶ج 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۲۳:۱۴

21 Jun 2021