۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۴۷۷۸۰
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

مانور اطفاء حریق در شهرستان بروجن اجرا شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از اجرای مانور اطفاء حریق در شهرستان بروجن خبر داد.
مانور اطفاء حریق در شهرستان بروجن اجرا شد
سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در حاشیه اجرای عملیات اطفاء حریق در  شهرستان بروجن; اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با کارگروه مدیریت بحران شهرستان، یک مانور آزمایشی اطفاء حریق در منطقه دوراهان بخش گندمان با همکاری جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز، ستاد مدیریت بحران این شهرستان و دیگر دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران و همچنین یگان حفاظت شهرستان‌های ده‌گانه برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این مانور سنجش سطح آمادگی نیروهای یگان حفاظت شهرستان‌های ده‌گانه و همچنین آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در سطح شهرستان بروجن بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین سنجش توان فیزیکی و عملیاتی نیروهای حفاظتی و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، آماده به کار بودن تجهیزات و امکانات و مهم‌تر از همه سازماندهی نیروها و مدیریت عملیات از دیگر اهداف برگزاری مانور اطفاء حریق بودند.

صالحی عنوان کرد: در هنگام وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی آمادگی نیروها در موارد ذکر شده در مهار به موقع حریق، کاهش سطح حریق و کاهش خسارت در عرصه‌های مرتعی و جنگلی بسیار مهم و مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این مانور با اطفاء آتش فرضی، عملکرد نیروهای یگان حفاظت شهرستان‌های ده‌گانه و همچنین دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان بروجن مورد ارزیابی و بررسی قرار گفت تا نقاط ضعف برطرف شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امسال با توجه به وقوع خشکسالی و گرم شدن هوا احتمال وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی بسیار بیشتر است لذا از کلیه بهره‌برداران این عرصه‌ها درخواست می‌شود مراقبت‌های لازم درخصوص پیشگیری از حریق را مد نظر داشته باشند.

صالحی بیان کرد: چنانچه حریقی حادث شد اولا نسبت به خاموش کردن آن اقدام و بعد با تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس گرفته و یگان حفاظت شهرستان‌های ده‌گانه را در جریان این حریق قرار دهند.

وی تاکید کرد: از  یک میلیون و ۴۰۰ هزار عرصه ملی استان چهارمحال و بختیاری حدود ۳۰۸ هزار هکتار آن جنگلی و یک میلیون و ۹۲ هزار هکتار دیگر آن عرصه‌های مرتعی است که انتظار می‌رود بهره‌برداران از این مراتع نسبت به حفظ و حراست از عرصه‌ای که پروانه چَرا برای آن صادر شده است کوشا و اگر حریقی صورت گرفت نسبت به اطفاء آن مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۴:۱۸:۱۶

10 Jun 2021