۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۴۷۷۶۲
وقتی نیروهای غیر انتفاعی خود را فرزند ناتنی آموزش و پرورش می دانند/

اعتراض معلمان غیر دولتی به بی مهری دولت / معلمان غیر انتفاعی: حقوق ما به یک میلیون تومان هم نمی رسد

معلمان غیر انتفاعی با سابقه های 10 سال به بالا مورد بی مهری دولت قرار گرفته اند، آن ها به امید استخدامی به حقوق پایین تر از یک میلیون تومان هم اکتفا کرده اند.
اعتراض معلمان غیر دولتی به بی مهری دولت / معلمان غیر انتفاعی: حقوق ما به یک میلیون تومان هم نمی رسد
به گزارش جهانبین نیوز ؛ معلمان غیر انتفاعی با سابقه های 10 سال به بالا مورد بی مهری دولت قرار گرفته اند، آن ها به امید استخدامی به حقوق پایین تر از یک میلیون تومان هم اکتفا کرده اند.

برخی از آن ها با سابقه 17 سال  و علی‌رغم این‌همه سابقه تدریس  شاگردانی را تربیت کرده اند که به مدارج بالای علمی رسیده اند در صورتی که خودشان هنوز یک کارت پرسنلی هم دریافت نکرده اند.

آن ها معتقد هستند که نادیده گرفته شده اند و وزارت آموزش و پرورش اقدامی برای تغییر شرایط نکرده است.

معلمان غیر انتفاعی به نمایندگان مجلس رو آورده اند و از آن ها طلب کمک کرده اند و انتظار حمایت از نمایندگان مجلس را دارند.



آموزش و پرورش ما را نادیده گرفته است

خانم علی نژاد نماینده معلمان غیر انتفاعی در چهارمحال و بختیاری  در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: بیشتر معلمان و مربیان ما که در مراکز غیر انتفاعی و پیش دبستانی مشغول به فعالیت هستند، سال های سال به صورت قراردادی بوده و تا کنون از سوی آموزش و پرورش برای جذب آن ها هیچ اقدامی نشده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در اعتراض جذب معلمان غیر انتفاعی تنها یک جواب داده و آن این است که باید در آزمون استخدامی شرکت کنید گفت:  بنده به شخصه 25 سال پیش درسم تمام شده و 15 سال نیز در غیر انتفاعی ها دارم کار میکنم اما در این زمانی که بنده فارغ التحصیل شدم دو سه مرتبه بیشتر آزمون استخدامی نبود که آن هم شرایط خاصی از جمله شرایط سنی وجود داشته است.

علی نژاد با اذعان بر اینکه متاسفانه در آزمون های استخدامی یک سری شرایط از جمله سن و رشته تحصیلی مد نظر است عنوان کرد: شرایط سخت موجب شده که ما همچنان به عنوان یک نیرو قراردادی در غیر انتفاعی ماندگار باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز ما متوجه شده ایم بسیاری از نیروهای آموزش و پرورش در حال بازنشستگی هستند بیان داشت:سازمان آموزش و پرورش با کمبود شدید نیروی مواجه است ، مراحل استخدامی و جذب نیرو هم در حال انجام است ، سه گروه دیگر با هم همکاری کردند از جمله نیرو های نهضت که یکی دوسالی بیشتر کار نمی کنند و همین راه را گذراندند و به نتیجه نیز رسیده اند.

علی نژاد اضافه کرد: همکاران ما هر کدام با بیش از 12 سال سابقه کاری با گذراندن دوره های متعدد ضمن خدمت ، فنون کلاسداری ، دوره های علمی و در نهایت هر سال طی کردن همه مراحل گزینش آموزش و پرورش هنوز توسط مسئولین دیده نشده و همچنان به صورت قراردادی مشغول بکارند.



با جذب کلیه نیروهای غیر انتفاعی بازهم 30 درصد ظرفیت خالی می ماند

وی بیان کرد:ما محاسبه کردیم و متوجه شدیم اگر وزارت آموزش و پرورش کل نیروهای قراردادی کشور را بگیرد و در کنار آنها الباقی نیرو ها با شیوه های مختلف را نیز جذب کند  30 درصد باقی می ماند که آموزش و پرورش می تواند از دانشگاه های فرهنگیان نیروی مورد نیاز خودش را تامین کند.

این معلم غیر انتفاعی  افزود:تا کنون به ما معلمان قراردادی غیر انتفاعی ها و پیش دبستانی اظهار کردند ما نسبت به شما تعهدی نداشته و نمی توانند مارا جذب کنند و حق جذب را با دانشگاه فرهنگیان می دانند در صورتی که  بلافاصله با فارغ التحصیلی خیلی از این همکارانم آزمون دانشگاه فرهنگیان برداشته شد و در بیشتر  مدارک ماها سیستم معلمان وارد شده و نمی توانیم برای استخدامی دستگاه های دیگر اقدام کنیم.

وی بیان کرد: در دوران فارغ التحصیلی من و همکارانم اگر کسی اشتیاق داشت که وارد دانشگاه فرهنگیان شود و دوره های معلمی را ببیند  این امتیاز را نداشت زیرا که آزمون را برداشتند و چند سالی این دانشگاه منحل شد،پس از گذشت چند سال مجدد آزمون دانشگاه فرهنگیان شکل گرفت و سازمان آموزش و پرورش بیشتر نیرو های خود را از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پذیرش می کند و ما ها با حساب آن همه تجربه کار در عرصه معلمی هنوز به صورت رسمی به استخدام این سازمان در نیامده ایم.

علی نژاد افزود: در کل کشور 190 هزار سهمیه برای جذب معلم وجود دارد که در کل کشور تقریبا 60 هزار نیرو های قراردادی مشغول در مراکز غیر انتفاعی و پیش دبستانی وجود دارد ، همچنین از این جمعیت هزار نفر آنها تا کنون متعلق به استان چهارمحال و بختیاری می باشند.

تلاش ما تنها فقط برای دیده شدن و گرفتن حق خودمان است

وی در نهایت بیان کرد: تلاش ما تنها فقط برای دیده شدن و گرفتن حق خودمان است، در بین ماها افراد باسوادی هستند که بسیار حرف برای گفتن دارند،ما قبل از استخدامی حاضریم بارها مورد ارزشیابی قرار بگیریم و در نهایت نسبت به جذبمان با شرایط استخدامی که بدون آزمون اقدام گردد.

علی نژاد در پایان اظهار کرد:ما معلمان و مربیان قراردادی اقداماتی را در مجلس شورای اسلامی داشته ایم و پیگیری هایی را  توسط نماینده مردم شهرکرد بن و سامان آقای راستینه برایمان انجام داده اند اما امیدواریم که این مشکل و معضل بزرگ برای ما معلمان و مربیان غیر انتفاعی و پیش دبستانی در سراسر کشور بزودی مرتفع گردد.

انتهای پیام/1030ج







 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۰۸:۲۰:۴۹

13 Jun 2021